Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور عشایر ایران:

فرآیندها برای "جهش تولید" باید اصلاح شود

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: تا فرآیندهای تولید اصلاح نشوند "جهش تولید" در حد همین آمار و ارقامی که ارائه می دهیم، باقی خواهد ماند.

فرآیندها برای "جهش تولید" باید اصلاح شود

به گزارش ایانا به نقل از سازمان امور عشایر، کرمعلی قندالی روز سه شنبه 2 اردیبهشت ماه در اولین نشست ویدئوکنفرانسی مدیران امور عشایر کشور در سال 99، اظهار داشت: خیلی از عشایر با توجه به شرایطی که بانکها برای وثیقه گذاشته اند نمی توانند از تسهیلات بهره ببرند که این موضوع باید اصلاح شود چراکه فرایند تولید را دچار اخلال کرده است.

وی با بیان اینکه عشایر تسهیلاتی را که دریافت کرده اند، برگشت داده اند، گفت: عشایر به عنوان یک سرمایه اجتماعی برای کشور دارای اهمیت هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

قندالی بیان داشت: همچنین موضوع استفاده از فن آوری های جدید در اصلاح فرآیندها بسیار مهم است که لازم است یک سامانه هوشمند برای موضوع زنجیره تولید گوشت قرمز و سایر فعالیت ها طراحی و راه اندازی کنیم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه زنجیره تولید بدون "شبکه قراردادی" معنایی ندارد، گفت: اگر فرایند قبل، حین و بعد از تولید را ندانیم و تبیین نکنیم به این معناست که اصلا زنجیره ای وجود ندارد.

وی در خصوص توسعه شبکه آبرسانی به جامعه عشایری ابراز داشت: سال گذشته حدود 450 پروژه آبرسانی برای 17 هزار خانوار عشایری از محل اعتبارات بند ه تبصره 4 قانون بودجه سنواتی اجرا شد.

قندالی افزود: اعتبار اختصاص یافته برای این پروژه ها 253 میلیارد تومان بود که اگر امسال درصد ابن اعتبارات از 12 درصد به 15 درصد افزایش یابد، مبلغی حدود 225 میلیارد تومان می شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران توضیح داد: هدفگذاری اصلی ما این است که با توسعه شبکه آبرسانی در مناطق عشایری، عشایر از آبرسانی با تانکر و سیار بی نیاز شوند لذا باید پروژه هایی که اجرا می کنیم این هدف را محقق کنند.

وی اضافه کرد: از همین الان باید منطقه جغرافیایی پروژه هایی که امسال می خواهیم در مناطق عشایری اجرا کنیم را مشخص کنیم و نباید هیچ پروژه ای بدون مشخصات و توجیه فنی و اقتصادی انجام شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید