Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

رسیدن به «جهش تولید» ماموریت وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: وظیفه ما در سال جاری رسیدن به جهش تولید است که باید از همه ظرفیت ها استفاده شود و تسهیلات لازم برای کار فراهم شود.

رسیدن به «جهش تولید» ماموریت وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری است

به گزارش خبرنگار ایانا، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ویدیو کنفرانس اجلاسیه کشوری مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه و روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال ۹۹ را سال جهش تولید نامگذاری کردند و یکی از دستگاه‌های کشور که در تولید اقلام معیشتی  مسئولیت دارد، وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی، وزارتخانه معیشت مردم است و حوزه تغذیه مردم را سامان می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی  ادامه داد: اگر کوچکترین خللی در مسیر تولید اقلام معیشتی مردم ایجاد شود، زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد و مسئولان این بخش مسئولیتی مضاعف دارند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به عوامل موفقیت در کار، خاطرنشان کرد: عوامل موفقیت در هر زمینه‌ای با هم متفاوت است و یکی از عوامل موفقیت، خودباوری و اعتماد به نفس بوده و خودباوری پایه های تمام موفقیت ها است.

وی ادامه داد: برخورد با مشکلات عامل دیگر موفقیت است لذا از مشکلات نباید ترسید و باید در صحنه حضور داشت و مقاومت کرد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در معرفی وزیر جدید معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد که سیاست دولت این است که تا جایی که می شود سطح زیر کشت را افزایش دهیم و این افزایش باید هم به صورت افقی و عمودی باشد.

وی افزود: وظیفه ما در سال جاری رسیدن به جهش تولید است که باید از همه ظرفیت ها استفاده شود و تسهیلات لازم برای کار فراهم شود.

تقوی تاکید کرد: محصولات معیشتی مردم به وفور در بازار وجود دارد که ثمره تلاش های صورت گرفته در وزارت جهاد کشاورزی است، همچنین سیلاب های بسیاری در سال گذشته مزارع و باغات را تخریب کرد که با قدرت و همت مسئولان تا حدود زیادی مشکلات برطرف شده است تا زمینه برای بخش تولید در سال جاری فراهم شود.

وی افزود: در تولید فراورده های دامی و لبنی بیش از نیاز کشور تولید داریم و نیازمند صادرات هستیم و می توانیم محصولات باغی و زراعی را هم صادر کنیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با رزمایش سراسری مواسات و کمک‌ مومنانه، خاطرنشان کرد: مقام  معظم رهبری رزمایش مواسات و کمک‌ مومنانه را پیشنهاد کردند که از امروز در وزارتخانه ستاد ملی با کمک مردم تشکیل خواهد شد و ریاست این ستاد را پیمان فلسفی فرمانده بسیج وزارت جهاد کشاورزی برعهد خواهد داشت.

 در ادامه این اجلاسیه، پیمان فلسفی فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت جهاد کشاورزی گفت: در زمینه پدافند زیستی و دفاع زیستی در تمام استان‌های کشور به عنوان تنها وزارتخانه‌ای که این  پدافند را به صورت کشوری برگزار کرد، مطرح شدیم و بسیج مستضعفین از وزارت جهاد کشاورزی تقدیر کرد.

در ادامه این جلسه مجید آنجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، اظهار کرد: بسته معیشتی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان برای استان مرکزی توسط خیرین تهیه شده که ۱۰۰ هزار بسته با ارزش هر بسته ۱۲۰ هزار تومان است.

وی افزود: تامین اقلام این بسته‌ها توسط بخش کشاورزی انجام خواهد شد، همچنین رزمایش استانی بسیج با موضوع پیشگیری از بیماری کرونا در بالاترین کیفیت در استان مرکزی برگزار شد.

خلیل نیکشاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه این اجلاسیه، اظهار کرد: در سال جهش تولید، استان اردبیل ۳۵ اقدام را شروع کرده که شامل توسعه سامانه های نوین آبیاری، توسعه واحدهای گلخانه‌ای، تولید بیش از ۱۲۰ هزار تن محصولات کشاورزی در فضای بسته، تکمیل پروژه پایاب سد خداآفرین، ۲۰ واحد هدفگذاری برای تولید محصولات باغی و زراعی و ۱۲ هزار و ۸۰۰ تن تولیدات دام و طیور است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید