Iranian Agriculture News Agency

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

نظام صنفی کشاورزی راهکاری برای کاهش فاصله قیمت عرضه و تقاضا پیدا کند

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: نظام صنفی کشاورزی باید متولی قیمت گذاری کالاهای کشاورزی شود و راهکاری برای کاهش فاصله قیمت عرضه و تقاضا پیدا کند.

نظام صنفی کشاورزی راهکاری برای کاهش فاصله قیمت عرضه و تقاضا پیدا کند

به گزارش خبرنگار ایانا، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در جلسه شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی اظهار کرد: راه برون رفت از شرایط فعلی حمایت از تشکل های صنفی، تخصصی، پویا و بهره‌ور است که منافع خود را با منافع ملی گره می زنند.

وی افزود: آب، مهمترین چالش کشور است و تمام کسب و کارها و امنیت غذایی را تحت الشعاع قرار می دهد.

کشاورز با اشاره به این که دوران اتکا صرف به کشاورزی گذشته است و بخش های صنعتی و خدماتی نیز ارزآوری بالایی دارند، خاطرنشان کرد: آب به همه بخش ها اعم از شرب، صنعت، محیط زیست و کشاورزی تعلق دارد.

وی در رابطه با وظایف صنف کشاورزی گفت: صنف کشاورزی باید بررسی کند چه طور می تواند فاصله بین مصرف کننده و تولیدکننده را کاهش دهد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افزود: صنف باید متولی قیمت گذاری کالاهای کشاورزی شود و راهکاری برای کاهش فاصله قیمت عرضه و تقاضا پیدا کند.

کشاورز تأکید کرد: نظام صنفی کشاورزی، نماینده صنف تولیدکنندگان است و باید قدرت چانه زنی خود را افزایش دهد؛ این تنها راه برون رفت از شرایط فعلی و سازماندهی بخش تولید است.

وی افزود: تولیدکنندگان باید یک تعامل اطمینان بخش با دولت داشته باشند و دولت هم با الگوی کشت مطابق با نیاز کشور، به کشاورزان کمک خواهد کرد.

کشاورز اظهار کرد: اگر قرار باشد محصولات کشاورزی و کالاهای این بخش صادر شود، باید قرارداد آن توسط نظام صنفی کشاورزی امضا شود و پول آن باید به جیب کشاورز برود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید