Iranian Agriculture News Agency

با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی؛

اطلس پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد رونمایی شد

اطلس پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (جلد اول) با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی امروز در سالن توسعه این وزارت رونمایی شد.

اطلس پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایانا، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در مراسم رونمایی از اطلس پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد (جلد اول) با عنوان «فاو اروندکنار»، اظهار کرد: رونمایی از این اطلس فعالیت بسیار ارزشمندی در حوزه نرم افزاری بوده است.

محمدرضا طلائی دلیل انتخاب عملیات والفجر ٨، منطقه جنوب و فاو را تنوع مهندسی جنگ در این منطقه عنوان کرد و افزود: برای این اطلس بیش از ٢ هزار و ٦٠٠ سند مرتبط به دقت بررسی شده و ٢ هزار نقطه گذاری و رقومی شده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در دوران مهندسی دفاع مقدس، بحث نرم افزاری بود؛ ما آدم های عملیاتی هستیم و ماموریت هایی که در حوزه عملیاتی به ما واگذار می‌شد را به درستی إنجام می‌دادیم اما در مستندسازی آن مشکل وجود داشت.

طلایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، مستندسازی نقش مهندسی جنگ جهاد با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان از جهادگر جانباز حسینعلی عظیمی سرپرست پروژه اطلس پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد نیز به دلیل تدوین این اثر ارزشمند قدردانی کرد و افزود: کاری که ایشان انجام داد در حوزه مستندسازی جنگ، اقدامی بزرگ و بسیار ارزشمندی بود که برای اولین بار در وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.

گفتنی است، طرح اطلس پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد از سال ١٣٨٦ با فعالیت پراکنده از ساماندهی و جمع‌آوری نقشه‌ها و کالک‌های عملیاتی، همچنین ترسیم نقشه راه، کلیات، أهداف و ... تهیه و عملیات إجرایی آن در سال ١٣٩٦ آغاز شده است.

این کتاب، اولین اطلس مهندسی دفاع مقدس ایران است که سعی در نشان دادن کلیه فعالیت های پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد در منطقه فاو دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید