Iranian Agriculture News Agency

مجری پروژه کسب‌و‌کارهای نوپا در بخش کشاورزی خبر داد:

دولت، پشتیبان و تسهیل‌گر استارتاپ‌های کشاورزی

مجری پروژه کسب‌و‌کارهای نوپا در بخش کشاورزی گفت: برای موفقیت‌آمیز بودن پروژه‌های کارآفرینی و نوآفرینی باید زمینه حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری این بخش در حوزه استارت‌آپ‌های کشاورزی فراهم شود و دولت باید فقط در نقش پشتیبان و تسهیل‌گر در این حوزه وارد شود.

دولت، پشتیبان و تسهیل‌گر استارتاپ‌های کشاورزی

به گزارش ایانا، مجری پروژه کسب‌و‌کارهای نوپا در بخش کشاورزی با حضور در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با رمضانپور رییس مرکز و معاونین وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حمیدرضا مختاری در این دیدار گفت: برای موفقیت‌آمیز بودن پروژه‌های کارآفرینی و نوآفرینی باید زمینه حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری این بخش در حوزه استارت‌آپ‌های کشاورزی فراهم شود و دولت باید فقط در نقش پشتیبان و تسهیل‌گر در این حوزه وارد شود.

او همچنین از مسئولان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی خواستند تا با مشارکت بخش خصوصی و استارت‌آپ‌ها برای برگزاری یک رویداد نوآفرینی در حوزه کشاورزی در سطح استان اقدام لازم را به‌عمل آورند تا از این طریق، زمینه شناسایی ایده‌های برتر و تشکیل تیم‌های استارت‌آپی و شرکت‌های دانش بنیان فراهم شود. 

رییس مرکز کارآفرینی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و مجری پروژه کسب‌و‌کارهای نوپا در بخش کشاورزی همچنین با حضور در محل پارک‌ علم‌و‌فناوری استان مازندران ضمن گفت‌وگو با معتمدزادگان، رییس پارک با اشاره به پتانسیل‌های موجود در استان در حوزه‌ی کشاورزی خواستار همکاری در شبکه‌سازی برای رشد اکوسیستم‌های استارت‌آپی در بخش کشاورزی شد.

او همچنین ضمن دعوت از رییس پارک علم و فناوری مازندران و معاونین وی برای بازدید از مرکز نوآوری مستقر در مرکز آموزش امام خمینی (ره) که با سرمایه‌گذاری 1.2 میلیارد تومانی یک شرکت آلمانی و با همکاری پارک علم و فناوری البرز ایجاد شده، خواستار الگوبرداری از این نوع مشارکت در سایر استان‌ها شدند.

مختاری در ادامه افزود: ما در پروژه کسب‌و‌کارهای نوپا فعالیت‌هایمان را حول پنج محور فرهنگ‌سازی، توانمندسازی، نهادسازی، تسهیل‌گری و پایش تنظیم کرده‌ایم.

معتمدزادگان هم ضمن تشکر از حضور دکتر مختاری در پارک علم و فناوری مازندران ابراز امیدواری کردند که ارتباط پارک با مراکز تحقیقاتی و آموزشی فعال در حوزه کشاورزی روز به روز گسترده‌تر شود.

مختاری در ادامه با حضور در جمع استارت‌آپ‌های فعال در حوزه کشاورزی در برنامه دورهمی با استارت‌آپ‌ها، ضمن بررسی مشکلات و چالش‌های فراروی آنها راه‌کارهای لازم را ارائه کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید