Iranian Agriculture News Agency

خاوازی خبر داد:

افزایش ماندگاری واکسن بروسلوز با تلاش محققان ایرانی

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از افزایش ماندگاری واکسن بروسلوز به یک سال خبر داد.

افزایش ماندگاری واکسن بروسلوز با تلاش محققان ایرانی

به گزارش خبرنگار ایانا، کاظم خاوازی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان علمی و اثرگذار بخش کشاورزی و منابع طبیعی که به مناسبت هفته پژوهش در سالن فجر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، در جمع‌ خبرنگاران اظهار کرد: مدت نگهداری واکسن بروسلوز در کشور ۴ ماه بود و سالانه به ۴۰ میلیون دوز نیاز داریم که محققان ایرانی توانستند ماندگاری آن را به یک سال برسانند.

وی افزود: این واکسن در حال حاضر توسط دامپزشکی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

خاوازی در رابطه با برداشت چغندر علوفه‌ای گفت: گیاهی که بخش علوفه را تامین می‌کند چغندر علوفه‌ای است که مشکلی در دستگاه برداشت آن داشتیم اما در حال حاضر دستگاهی طراحی شده که چغندر را از دل خاک بیرون می آورد و در نوع خود بی نظیر بوده و مشابه خارجی ندارد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی خاطر نشان کرد: امسال برای ارقام زراعی و باغی هم برنامه مدون داریم و رقم گندم مهرگان در سطح بیش از ۲۰۰ هزار هکتار کشت شده است.

در پایان مراسم از ۱۰ نفر از برترین پژوهشگران توسط عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و نبی الله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران تقدیر شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید