Iranian Agriculture News Agency

زاهدی:

نظام جامع تحقیقات کشاورزی تشکیل شود

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی گفت: اولین نیاز کشور، نظام جامع تحقیقات کشاورزی است که حوزه‌های متنوعی دارد و تمام حوزه های مرتبط با این نظام باید مدنظر قرار گیرد.

نظام جامع تحقیقات کشاورزی تشکیل شود

به گزارش خبرنگار ایانا، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از برگزیدگان علمی و اثرگذار بخش کشاورزی و منابع طبیعی که به مناسبت هفته پژوهش در سالن فجر سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: اولین نیاز کشور، نظام جامع تحقیقات کشاورزی است که حوزه‌های متنوعی دارد و تمام حوزه های مرتبط با این نظام باید مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: بحث تولید، توزیع، ارقام و اقلام مختلف، صادرات و واردات همه باید در درون این نظام جامع تحقیقات کشاورزی گنجانده شود.

زاهدی تاکید کرد: ارتباط بین وزارت جهاد کشاورزی با دانشگاهها و با بدنه تحقیقات خارج از کشور باید ایجاد شود.

وی افزود: بهره گیری از ظرفیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای پروژه های ماموریت محور می تواند در پیشرفت بخش کشاورزی موثر باشد. 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رابطه با بیوتروریسم اذعان کرد: بیوتروریسم یک بحث جدی در دنیا است و باید آمادگی دفاعی خود را در برابر بیوتروریسم بالا ببریم.

زاهدی ادامه داد: امنیت غذا بحث مهمی است و بیوتکنولوژی باید در خدمت نظام جامع کشاورزی قرار گیرد.

وی افزود: نمونه بیوتروریسم کرم‌خراط و مگس مدیترانه ای است که محصولات کشاورزی ما با آنها درگیر هستند.

زاهدی تاکید کرد: دشمن استقلال کشور ما را نشانه گرفته و یکی از این حوزه ها حوزه غذا است بنابراین تحت هیچ شرایطی خودکفایی و رونق تولید را نباید رها کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید