Iranian Agriculture News Agency

سرپرست وزارت جهادکشاورزی:

کشور باید در تولید گندم خودکفا بماند

سرپرست وزارت جهادکشاورزی گفت : کشور باید در گندم خودکفا بماند تا نگرانی برای غذا وجود نداشته باشد که البته این موضوع متضمن تلاش بیشتر همگان و توجه به اصل تولید است.

کشور باید در تولید گندم خودکفا بماند

عباس کشاورز سرپرست وزارت جهادکشاورزی در اولین اجلاس سراسری کانون های تخصصی بسیج کشاورزی که به صورت ویدیو کنفرانس در سالن همایش های نعمتی‌جم وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، تصریح کرد: همچنان باید در گندم خودکفا بمانیم تا نگرانی برای غذا در کشور وجود نداشته باشد که البته این موضوع متضمن تلاش بیشتر همگان و توجه به اصل تولید است.

وی با بیان اینکه تولید باید در کشور بر اساس سه اصل پایداری، رفع موانع و مدیریت بازار انجام شود، افزود: در این راستا باید اصل پایداری در تولید با مراقبت از منابع اعم از جنگل ها، منابع ژنتیکی، گیاهان و خاک انجام گیرد و تولید با بازار مصرف و کیفیت مناسب همراه باشد.

کشاورز خاطرنشان کرد: پایداری تولید سبب خواهد شد تا درآمد کشاورزان افزایش یابد و پایدار شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه نگاه فرایندی باید در کشاورزی شکل بگیرد، ادامه داد: فعالیت به صورت مقطعی در این بخش جواب نمی دهد و باید از آغاز تا عرضه محصول به بازار در یک فرایند برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به این که افتتاح 1300 کانون تخصصی بسیج کشاورزان در مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها می تواند به افزایش تولیدات کشاورزی کمک کند، گفت: تمامی اقدامات در عرصه کشاورزی باید با همراهی محققین و مروجین پهنه و پشتیبانی تحقیقاتی و ترویجی آنان انجام شود.

کشاورز ادامه داد: بسیج باید آموزش بیشتری را در سراسر کشور در بخش کشاورزی انجام دهد زیرا انجام این آموزش ها سبب می شود تا بتوانیم با توانایی، همگرایی و قدرت بیشتر مشکلات را در جنگ اقتصادی با رویکرد مناسب پیش ببریم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه ظرفیت برای افزایش تولیدات کشاورزی در کشور وجود دارد، گفت: کشاورزی فعالیتی میان‌مدت و بلندمدت است و فرصت برای افزایش تولید بسیاری از محصولات در کشور فراهم است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه میزان تولید گندم در کشور کافی است، تصریح کرد: همچنان باید در گندم خودکفا بمانیم تا نگرانی برای غذا در کشور وجود نداشته باشد که البته این موضوع متضمن تلاش بیشتر همگان و توجه به اصل تولید است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید