Iranian Agriculture News Agency

بابارحیم عنوان کرد:

عضویت 6 هزار نفر از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در تعاونی مصرف

مدیرعامل تعاونی مصرف کارکنان وزارت جهاد کشاورزی از عضویت 6 هزار نفر از کارکنان این وزارت در تعاونی مصرف وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

عضویت 6  هزار نفر از کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در تعاونی مصرف

محمد بابارحیم مدیرعامل و عضو هیات مدیره تعاونی مصرف کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا، برنامه این تعاونی را فراهم نمودن تسهیلات خودرویی برای اعضای این تعاونی عنوان کرد و گفت: مذاکره برای عقد قرارداد لیزینگی با دو شرکت خودرویی برای واگذاری خودرو به‌صورت اقساطی در حال انجام است و امید می‌رود تا چند ماه آینده این قرارداد منعقد و اجرایی شود.

بابارحیم با اشاره به اینکه تعاونی وزارت جهاد کشاورزی در سال 1363 تأسیس و هم‌اکنون، بالغ‌بر 6 هزار نفر عضو دارد، گفت: اعضای این تعاونی را کارکنان و بازنشستگان ستاد وزارت، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، آموزش و ترویج کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان امور اراضی و برخی مؤسسات وابسته به وزارت جهاد کشاورزی تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل تعاونی مصرف کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه 5 فروشگاه این تعاونی در خیابان یوسف‌آباد، شهرک صدرا، طالقانی، کارگر جنوبی و محمد شهر درکرج، فعال است، ادامه داد: مشکلات و تنش‌های اقتصادی برخی فروشگاه‌ها و تعاونی‌ها را با چالش‌های جدی مواجه و بعضاً به تعطیلی کشانده است.

وی ادامه داد: این تعاونی باتدبیر هیئت‌مدیره قبلی و فعلی کماکان بر فعالیت خود ادامه داده و خدمات شایان توجهی را نیز ارائه کرده است.

انتخاب برتر تعاونی وزارت جهاد کشاورزی توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی

بابا رحیم با اشاره بر ارزیابی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس این ارزیابی، تعاونی وزارت جهاد کشاورزی یکی از تعاونی‌های برتر انتخاب‌شده است.

وی ادامه داد: تنوع کالایی در فروشگاه‌های تعاونی وزارت جهاد کشاورزی بالغ‌بر 6 هزار قلم کالا است و بیشتر از 100 گروه کالایی را شامل می‌شود، تمامی 6 هزار قلم کالا تخفیف دارد و بیش از 1000 قلم کالا از تخفیف ویژه 15 تا 50 درصد برخوردار است.

بابارحیم بابیان اینکه در فروشگاه مرکزی 9 غرفه نیز برای فعالیت‌های مختلف اجاره داده‌شده است، تصریح کرد: لوازم‌خانگی، فرش، شیرینی و آجیل، لوازم‌تحریر، گوشت و پروتئین، پوشاک، دوچرخه و لوازم ورزشی، محصولات شیلاتی و غرفه موبایل ازجمله این غرفه‌ها هستند.

وی تأکید کرد: این غرفه‌ها در دست بخش خصوصی است، اما قیمت‌های عرضه محصولات آن‌ها عمدتاً مناسب‌تر از بازار بوده و اعضای این تعاونی می‌توانند به‌صورت اقساطی از غرفه‌های لوازم‌خانگی، فرش، موبایل و دوچرخه خرید کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی مصرف کارکنان وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: همچنین قرار است دفتر خدمات توریستی و گردشگری نیز برای همکاران به‌صورت اقساطی در مکان تعاونی مستقر شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر تعاونی مصرف کارکنان وزارت جهاد کشاورزی فعال‌تر شده و فروش ماهانه آن به مرز یک میلیارد و 300 میلیون تومان نیز رسیده ا که نویدبخش خدمات بهتر در آینده‌ای نزدیک است.

بابارحیم اذعان داشت: در سال جاری اعضای تعاونی مصرف، 4 میلیارد و 500 میلیون تومان خرید اقساطی داشته‌اند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به خدمات ارائه‌شده در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: در سه‌ماهه گذشته حدود 70 تن برنج درجه 1 گیلان به‌صورت اقساطی و بدون کارمزد بین اعضا و همکاران شاغل در وزارت خانه توزیع‌شده است. همچنین در 4 مرحله بالغ‌بر 1700 حلقه لاستیک شرکت بارز باقیمت دولتی به‌صورت مستقیم و بدون واسطه توزیع شد.

بابارحیم افزود: 10 تن شکر نیز باقیمت ستاد تنظیم بازار در میان اعضای تعاونی توزیع‌شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی مصرف کارکنان وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: حدود یک سال است که پیمانکار کترینگ وزاتخانه، تعاونی مصرف است و به‌صورت میانگین 1300 پرس غذای روزانه برای همکاران وزارتخانه و برخی سازمان‌های تابعه تهیه و توزیع می‌شود و در این جهت تعاونی ضمن توجه سود سهامداران، سلامت غذایی و رساندن غذای باکیفیت نیز بسیار با اهمیت بوده و مواد غذایی سالم و درجه 1 را از دغدغه‌ی اصلی این تعاونی است.

وی با اشاره به پرداخت سود سهام اعضا، گفت: امسال هیئت‌مدیره ابلاغ کرده که سهامداران می‌توانند سهام سال 97 خود را به‌صورت نقدی دریافت کنند و تا پایان سال این امکان برای آنان فراهم است و چنانچه سهامداران تا پایان سال مراجعه نکنند به شکل مرسوم و اتوماتیک سود به‌حساب سرمایه عضو لحاظ خواهد شد.

مدیرعامل تعاونی مصرف کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به فروش ملک فروشگاه (ساختمان شهید رحیمی) بیان داشت: از تکالیف مجمع فروش ملک موصوف است و هیئت‌مدیره این موضوع را در الویت کاری خود قرار داده و به دنبال اجرایی کردن این تکلیف است؛ این مهم از طرق مختلف از جمله برگزاری مزاید، مذاکره و ... در حال پیگیری است و هر هفته در این رابطه جلسات مختلفی برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: علی‌رغم مشکلات نقدینگی که تعاونی دارد، هیئت‌مدیره درصدد ارائه خدمات بیشتر و شایسته در ماه‌های برای اعضای خود بوده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید