Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد:

عملکرد مثبت وزارت جهاد کشاورزی در افزایش تولید محصولات کشاورزی و بی‌نیازی از واردات

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد کشاورزی در افزایش تولید محصولات کشاورزی بسیار خوب عمل کرده است و ما در اقلام معیشتی در بازار مشکل و کمبودی نداریم.

عملکرد مثبت وزارت جهاد کشاورزی در افزایش تولید محصولات کشاورزی و بی‌نیازی از واردات

به گزارش خبرنگار ایانا، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در گردهمایی مدیران امور اداری، رفاه و پشتیبانی که امروز در سالن توسعه برگزار شد، با تاکید بر تلاش‌های وزیر جهاد کشاورزی در بحث اصلاح قیمت گندم، خاطرنشان کرد: دولت باید در زمینه قیمت خرید تضمینی گندم بیشتر فکر می‌کرد زیرا قیمت فعلی باعث شد که امسال کشاورزان بسیاری، گندم خود را به دولت نفروشند.

وی ادامه داد: باید به کالاهای استراتژیک یارانه تعلق گیرد تا تولید داخل آسیب نبیند و دست بیگانه به نیازهای استراتژیک کشور نرسد و باعث افزایش واردات شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در افزایش تولید محصولات کشاورزی بسیار خوب عمل کرده است و ما در اقلام معیشتی در بازار مشکل و کمبودی نداریم.

وی افزود: ایراد وزارت جهاد کشاورزی این است که اقدامات مثبتی که انجام داده بیان نمی‌کند در حالی که ما در بحث کشت‌های گلخانه‌ای پیشرفت‌های خوبی داشتیم و صرفه جویی در آب و افزایش راندمان تولید را درپی داشته است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با کارگزاران نظام اسلامی با استناد به نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: هر حکومتی نیاز به ساختار و زیر ساخت حکومتی دارد و تمام کارگزاران باید در قالب ساختار وزارتخانه به مردم خدمت کنند.

وی افزود: هر حکومتی متناسب با اهدافی که دارد کارگزاران خود را انتخاب می‌کند و نیروهای گزینش شده باید در راستای اهداف نظام انتخاب شوند لذا رمز موفقیت حاکمیت داشتن کارگزاران شایسته است.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بسیاری از شکست‌ها و ازهم‌پاشیدگی حکومتی به خاطر سستی در وظایف و عدم کارآمدی کارگزاران آن نظام است.

وی افزود: دولت‌ها و حکومت‌ها به 4 دلیل نابود می‌شوند که بانیان آن کسانی هستند که به حاشیه می‌پردازند، مسائل اصلی را فراموش می‌کنند، افراد پست را مقدم بشمارند و افراد شایسته را کنار می‌گذارند.

تقوی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی باید شایسته سالار باشد، اذعان کرد: باید از افراد شایسته و با احلیت استفاده شود که تخصص و توانایی لازم را داشته باشند و لایق و کارآمد باشند، همچنین امانت دار، قانون گرا و دارای اصالت فرهنگی و خانوادگی باشند.

وی افزود: کارگزار باید با مردم دوست و همدرد باشد؛ هر مسئولی که خرجش از سودش بیشتر باشد مسئول اسلامی نیست.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید