Iranian Agriculture News Agency

با شعار «کتاب، دانایی و توانایی کشاورزی» ؛

اولین دوره هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد

اولین دوره هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی با شعار «کتاب، دانایی و توانایی کشاورزی» برگزار شد.

اولین دوره هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا، همزمان با بیست و هفتمین دوره هفته کتاب وزارت جهاد کشاورزی، اولین دوره هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی با شعار «کتاب، دانایی و توانایی کشاورزی» در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد. 

در این مراسم که با حضور کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، محسن جوادی معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از محققان و کتابداران برگزار شد؛ از «سامانه جستجوگر کشاورزی و منابع طبیعی» رونمایی شد.

کامبیز بازرگان معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در این مراسم با اشاره به رتبه 22 کشورمان در تولید محصولات کشاورزی، گفت: تنوع آثار حوزه کشاورزی و منابع طبیعی از جمله کتاب، دستنامه، نشریه های ترویجی مناسب است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی دارای پیچیدگی و تنوع مخاطبان است، افزود: مخاطبان این بخش بهره برداران، روستاییان، کشاورزان، محققان و دانشگاهیان هستند و باید برترین های این حوزه را جهت تجلیل زحمات پدیدآورندگان این آثار معرفی شوند.

5 هزار و 700 عنوان کتاب درحوزه کشاورزی و منابع طبیعی

محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با ارائه آماری از تعداد عنوان کتاب های ثبت شده در خانه کتاب ایران گفت: از سال 57 تا 28 آبان سال جاری یک میلیون و 350 هزار نسخه عنوان کتاب در این پایگاه داده ثبت شده و شناسنامه هر کتابی که در ایران منتشر می شود در بانک اطلاعات خانه کتاب ایران ثبت می شود.

وی ادامه داد: 5 هزار و 700 عنوان از این کتاب ها درحوزه عمومی با موضوع کشاورزی و منابع طبیعی منتشر شده است.

جوادی با اشاره به پیش‌قدمی وزارت جهاد کشاورزی در تجهیز کتابخانه‌های روستایی پس از انقلاب اسلامی، افزود: باید کتاب و کتاب‌خوانی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی، ترویج عمومی یابد و امید می‌رود مراسم بزرگداشت هفته کتاب وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های آینده پربارتر برگزار شود. 

در پایان این مراسم از برترین‌های  اولین دوره هفته ملی کتاب کشاورزی و منابع طبیعی در بخش‌های  کتاب برتر و شایسته تقدیر « مجله علمی برتر  و شایسته تقدیر»، «دست نامه برتر و شایسته تقدیر » ، «نشریه ترویجی برتر و شایسته تقدیر»، «اپلیکیشن برتر و شایسته تقدیر»  ، «کتابدار و کتابخانه برتر »و «پورتال برتر» تقدیر شد. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید