Iranian Agriculture News Agency

نوراله زاده مطرح کرد:

بازدید از طرح‌های صندوق کارآفرینان امید توسط شرکت‌کنندگان در دوره آموزشی بین المللی اشتغال روستایی

مدیر عامل صندوق کارآفرینان امید نهاد ریاست جمهوری گفت: شرکت کنندگان در دوره آموزشی بین المللی اشتغال روستایی از سه طرح جامعه صندوق کارآفرینان امید در روستاها بازدید خواهند کرد.

بازدید از طرح‌های صندوق کارآفرینان امید توسط شرکت‌کنندگان در  دوره آموزشی بین المللی اشتغال روستایی

به گزارش خبرنگار ایانا، اصغر نوراله زاده مدیر عامل صندوق کارآفرینان امید نهاد ریاست جمهوری در نشست خبری برگزاری دوره آموزشی بین المللی مدیریت اشتغال روستایی و کاهش فقر اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف و برنامه های اصلی کشور توجه به رشد فراگیر است و تمام بخش‌های اقتصادی و مناطق کشور را باید در بر گیرد، از برنامه های اصلی کشور محسوب می شود که در سالهای گذشته بر اساس سیاست‌های کلان کشور طراحی شده است.

وی افزود: از طرفی در برنامه‌های کشور توجه به سیاست‌های اشتغال باید منطبق بر فقرزدایی باشد.

نورالله زاده تصریح کرد: مجموعه این دو سیاست باعث شد که صندوق کارآفرینان امید با موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی همکاری کند تا در حوزه انتقال دانش بین المللی و داخلی اقدام کنیم و از تجربیات آنها هم استفاده کنیم.

وی افزود: یکی از ویژگی های این کلاس های آموزشی این است که اقدامات ما در روستاها قابلیت بین المللی شدن پیدا میکند و می‌توانیم با تبدیل این اقدامات به مباحث نظری آن را در اختیار شرکت کنندگان قرار دهیم، بنابراین دوره های آموزشی فرصت خوبی برای کشور است.

مدیرعامل موسسه صندوق کارآفرینان امید در رابطه با پروژه های قابل بازدید برای شرکت‌کنندگان در این کلاس های آموزشی اذعان کرد: پروژه دو هزار صندوق در دو هزار روستا که با شیوه های نوین راه اندازی شده است برای بازدید این گروه آموزشی گذاشته شده و پروژه هر روستا یک محصول، هر خانه یک کارخانه را در استان‌های گیلان، مازندران و سمنان در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوا برای بازدید گذاشتیم که این طرح شامل 100 روستا در کشور می‌شود.

وی افزود: پروژه دیگر ما طرح روستای بدون بیکار است که در این زمینه هم بازدید از برخی روستاها را در نظر گرفته ایم.

نوراله زاده تاکید کرد: یکی از وظایف سیرداپ برگزاری پروژه‌های تحقیقاتی و تامین مالی آنهاست و پروژه های پایلوت را به درخواست کشورها در آن کشورها را اجرا می‌کند که ۳ پروژه در ایران توسط سیرداپ انجام شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید