Iranian Agriculture News Agency

قندالی اعلام کرد:

تاثیر مهارت آموزی بر زندگی عشایر کشور

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: امیدواریم مهارت آموزی به صورت نهادینه شده در کشور بماند و تاثیر آن بر زندگی عشایر مشهود باشد، عشایر قشر مولد و کم توقعی هستند و ثمره این اقدامات می‌تواند در زندگی آنها موثر باشد.

تاثیر مهارت آموزی بر زندگی عشایر کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور در مراسم انعقاد تفاهم نامه مشترک برنامه آموزش مهارتی جامعه عشایری مابین سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و سازمان امور عشایر کشور که امروز بعد از ظهر در سالن همایش سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: جامعه عشایری یکی از جوامع هدفی است که به خوبی می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به دانش بومی عشایر در رابطه با مدیریت مراتع گفت: در مدیریت مرتع دانش عشایر سرآمد است، ضمن اینکه جمعیت تاثیر گذار بر تغذیه کشور هم محسوب می شوند و ۵۹ درصد سطح کشور حوزه قلمرو عشایر است.

قندالی اذعان کرد: ما همیشه به دنبال تامین منابع برای آموزش این افراد بودیم تا این خلع را جبران کنیم که این طرح ارتقاء آموزش به معنای عام در سال ۹۳ تصویب شد و آموزش و ترویج هم به عنوان پیوست این برنامه مصوب شد و امسال سال دوم اجرای آن است.

وی افزود: در این زمینه شروع خوبی داشتیم و در سال 97 به عنوان سال دوم با ۱۱۰ هزار نفر در سرفصل های دام، زراعت و باغبانی آموزش را شروع کردیم.

رئیس سازمان امور عشایر کشور ابراز امیدواری کرد که این اقدام به صورت نهادینه شده بماند و تاثیر آن بر زندگی عشایر مشهود باشد، عشایر قشر مولد و کم توقعی هستند و ثمره این اقدامات می‌تواند در زندگی آنها موثر باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید