Iranian Agriculture News Agency

ابتکار:

ضرورت توان‌افزایی و توجه به سلامت زنان روستایی و عشایری

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: توجه به سلامت زنان روستایی و عشایری و توان‌افزایی آنان در برنامه‌ها و سیاستگذاری‌ها بسیار مهم است.

ضرورت توان‌افزایی و توجه به سلامت زنان روستایی و عشایری

به گزارش ایانا، معصومه ابتکار در نشست با رئیس سازمان امور عشایر، مدیران حوزه زنان وزارتخانه‌ها و جمعی از زنان عشایری و روستایی کارآفرین کشور به مناسبت روز ملی زنان روستایی و عشایری در محل ریاست جمهوری، با اشاره به مولفه های عدالت جنسیتی، اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های مهم در عدالت جنسیتی، توجه به موضوع سلامت و آموزش و موضوع دختران بازمانده از تحصیل است که یکی از تکالیف ما در برنامه ششم توسعه نیز همین است.

وی با بیان این که نگاه جامع به توسعه روستایی و عشایری، مباحث اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و زیست محیطی را در کنار هم می‌بیند، افزود: موضوع محیط زیست روستا از اهمیت زیادی برخوردار است و در این راستا طرح تولید محصولات استاندارد می‌تواند به ارتقاء سطح سلامت و مخصوصاً امنیت غذایی در روستاها کمک کند که خوشبختانه خانم ها در این زمینه پیشگام شده اند.

ابتکار اظهار داشت: رئیس جمهور در ابتدای برنامه هایشان به موضوع روستا و عشایر و سرمایه گذاری برای ایجاد تحول و اشتغال روستائی و عشایری توجه خیلی جدی ای داشتند و خدا را شاکر هستیم که ما امروز نتیجه این توجه را می بینیم.

وی ادامه داد: البته هنوز مشکلات و کمبودهای زیادی وجود دارد اما تغییرات و پیشرفت ها مشهود و بسیار امیدبخش است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه توان افزایی سازمان های مردم نهاد در حوزه های مختلف از جمله در بحث روستا بسیار اهمیت دارد، افزود: سازمان های مردم نهاد توانمندی این را دارند که در ابعاد سیاست گذاری، جلب مشارکت و دیدبانی نقش آفرینی کنند و خوشبختانه در این زمینه گام های خوبی برداشته شده است.

ابتکار با اظهار امیدواری برای توسعه صندوق های خرد محلی زنان، گفت: امروز اتفاق بسیار خوبی رخ داد و حدود یکهزار صندوق خرد محلی جدید با همکاری صندوق کارآفرینی امید تصویب و نهایی شد که طرح چهار جانبۀ ما نیز به توان‌افزایی این صندوق‌ها کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در بحث تعاونی‌های زنان روستایی بسیار امیدوار هستیم که بتوانیم گام‌های مؤثری را در جهت توان‌افزایی آنان برداریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید