Iranian Agriculture News Agency

بنی هاشم تاکید کرد:

ضرورت توانمندسازی زنان روستایی و عشایری

مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید دسترسی زنان روستایی و عشایری به تمام خدمات بهداشتی و بازار فروش محصولات آنها افزایش پیدا کند.

ضرورت توانمندسازی زنان روستایی و عشایری

به گزارش خبرنگار ایانا، فروغ سادات بنی هاشم مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی در همایش ملی صندوق های خرد محلی اظهار کرد: پیام اصلی روز جهانی زن روستایی، حمایت و پشتیبانی از زنان روستایی و عشایری برای توانمندسازی این افراد است بنابراین مخاطب اصلی سازمان جهانی دولت ها هستند.

وی افزود: دولت‌ها در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها باید جایگاه زنان روستایی را در نظر داشته باشند و باید دسترسی زنان روستایی و عشایری به تمام خدمات بهداشتی و بازار فروش محصولات آنها افزایش پیدا کند.

بنی هاشم اذعان کرد: امروز نوبت برنامه ریزان و سیاستگذاران است که به نحوی برنامه ریزی کنند که راه رسیدن زنان روستایی به منابع و خدمات تسهیل شود.

مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری تصریح کرد: این کار با هم افزایی جدی مسئولان برآورده خواهد شد؛ همه دستگاه‌های مختلف در مجلس و دولت بر مبنای وظیفه‌ای که در این زمینه دارند می توانند به بازنگری سیاست ها کمک کنند که در این زمینه دستاوردهای ارزشمندی هم داشته ایم.

بنی هاشم با اشاره به تفاهم نامه ترویج تولید محصولات استاندارد و گواهی شده خاطرنشان کرد: یکی از تفاهم نامه های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با وزارت جهاد کشاورزی در زمینه ترویج تولید محصولات استاندارد و گواهی شده است، ارزیابی ما این است که این پروژه فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی شده را وارد خانه ها خواهد کرد.

وی افزود: زنان روستایی و عشایری تنها مصرف کننده نیستند و در تولید سهم دارند و استقبال زنان روستایی از این پروژه آن را تبدیل به یک جریان ادامه دار کرده است.

بنی هاشم در رابطه با صندوق‌های خرد محلی گفت: موضوع صندوق های خرد محلی بیش از دو دهه است که آغاز شده و بسیاری از دستگاه‌ها در این زمینه فعال هستند البته بیش از ۳ سال است که کار به صورت جدی در حال انجام است و نتایج ارزشمندی داشته است.

مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری در رابطه با شبکه سازی صندوق ها بیان کرد: یکی از پروژه های ما شبکه سازی صندوق های خرد محلی است که با همکاری شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اتفاق افتاده است و برای اولین بار زنان روستایی و عشایری که هیچ کد اختصاصی نداشتند به عنوان سهامدار منصوب شدند.

وی تصریح کرد: اعطای تسهیلات توسط بانک ها به صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی منع قانونی ندارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید