Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

خراسان جنوبی رتبه اول تولید زرشک و عناب کشور

وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان خراسان جنوبی رتبه اول تولید زرشک و عناب کشور را داراست که باید برای تکمیل چرخه محصولات مزیت دار خراسان جنوبی تلاش بیشتری صورت پذیرد.

خراسان جنوبی رتبه اول تولید زرشک و عناب کشور

به گزارش ایانا، محمود حجتی در ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر در شهرستان بیرجند خراسان جنوبی اظهار کرد: با همت و توان دولتمردان در دولت یازدهم و دوازدهم اتحادیه و تعاونی ها و صندوق های توسعه عشایری شکل گرفت و توانست ضمن تکمیل زنجیره گوشت قرمز، سرمایه گذاری های زیر ساختی خوبی را جذب کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از امور نمونه ای که برای اولین بار در کشور در استان خراسان جنوبی به انجام رسید "پروژه ترسیب کربن" است که حاصل تلاش مردم و منابع ملی است.

حجتی گفت: استان خراسان جنوبی رتبه اول تولید زرشک و عناب کشور را داراست که باید برای تکمیل چرخه محصولات مزیت دار خراسان جنوبی تلاش بیشتری صورت پذیرد.

وی افزود: استان خراسان جنوبی یکی از استان های کم باران است که با اجرای طرح های توسعه آبخیزداری و سیستم های نوین می توان به استفاده بهینه از منابع آب کمک کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به استفاده از ظرفیت شترداری و دام های سبک پربازده از تلاش مسئولین استان به عنوان نقاط قوت دامپروری استان قدردانی کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید