Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

امنیت ملی در گرو امنیت غذایی کشور است

نقش مهم دامپزشکی در امنیت غذایی کشور

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: مسئله معیشت با امنیت و استقلال یک ملت سر و کار دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

امنیت ملی در گرو امنیت غذایی کشور است

به گزارش خبرنگار ایانا، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در همایش روز ملی دامپزشکی که امروز شنبه ۱۴ مهر در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، ضمن تبریک روز ملی دامپزشکی به حاضران در جلسه اظهار کرد: در زمینه دامپزشکی باید فرهنگ عمومی مردم را بالاتر ببریم تا با این فضا بیشتر آشنا شوند و آشنایی عمومی مردم از این حوزه به متخصصان در حوزه دامپزشکی، تغذیه و محیط زیست کمک می کند. 

وی افزود: نظام خلقت زنجیره ای به هم پیوسته است و یک حلقه مفقوده در کل زنجیره مشکل ایجاد می‌کند. در این بین نقش حیوانات، دام و گیاهان بسیار حائز اهمیت است. 

تقوی ادامه داد: باید اطلاعات عمومی مردم را بالا ببریم تا هر فرد یک پاسدار از محیط زیست باشد. 

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: حیوانات در تغذیه انسان نقش اساسی دارند و بخشی از نیازهای جسمی از طریق حیوانات و فراورده‌های حیوانی فراهم می‌شود. 

وی با اشاره به اهمیت سلامت تغذیه امنیت ملی خاطرنشان کرد: هرچه تغذیه سالم تر و با کیفیت تر باشد جامعه به سمت سلامت کامل پیش خواهد رفت و امنیت غذایی در میان یک ملت یکی از ارکان امنیت ملی به حساب می آید. 

تقوی افزود: مسئله معیشت با امنیت یک ملت و استقلال یک ملت سر و کار دارد و باید مورد توجه قرار گیرند. 

وی در ادامه با تاکید به اینکه امنیت ملی ما به امنیت غذایی کشور وابسته است، عنوان کرد: سازمان دامپزشکی در این امنیت غذایی و امنیت ملی نقش بسزایی دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید