Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان پدافند غیرعامل:

اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور قابل تقدیر است

معاون توسعه مدیریت و منابع و رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی با رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در محل این سازمان دیدار و گفتگو کرد.

اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور قابل تقدیر است
به گزارش ایانا،  در ابتدای این جلسه کاری  محمدرضا طلایی معاون توسعه مدیریت و منابع و رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی گزارشی از اقدامات این وزارت در حوزه تامین غذای کافی، سالم و مستمر و برنامه هایخوداتکایی وزارت جهاد کشاورزی در محصولات اساسی ارائه کرد.

وی سپس به وظیفه مندی وزارت جهاد کشاورزی در راستای کنترل و نظارت بر تامین و سلامت غذا و توجه ویژه به تولید در تمام زمینه ها اشاره کرد و افزود: توجه به زیرساخت ها، مصون‌سازی حوزه های زیستی، غذایی و سایبری از اولویت های پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری است.

طلایی ضمن قدردانی از رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، معاون سلامت و مدیرکل کشاورزی این سازمان به دلیل همراهی و همکاری کامل در راستای تحقق اهداف؛ از رئیس سازمان پدافند غیرعامل خواست که همچنان در همراهی و همیاری با وزارت جهاد کشاورزی در جهت تحقق امنیت غذایی کشور مساعدت نماید.

در این جلسه، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن تشکر از وزیر، معاونین و کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در تامین غذای مردم اعلام کرد: بدون شک در جریان هر تحریم، کمرشکن ترین تهدید متوجه حوزه غذا است که خوشبختانه با اقدامات خوب وزارت جهاد کشاورزی تحریم نتوانست ضربه ای خاص را وارد نماید و ما در تامین اقلام غذایی مورد نیاز مردم موفق بوده و هستیم.

سردار دکتر جلالی تصریح کرد: در شرایط کنونی تامین اقلام غذایی مردم باید اولویت درجه یک وزارت جهاد کشاورزی باشد؛ که هست.

وی با اشاره به این که پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی باید ابزار کنترلی و نظارتی برای حفظ موفقیت های کسب شده در بخش کشاورزی داشته باشد، گفت: در حوزه غذا باید به دنبال، کمیت، کیفیت و حلیت باشیم و این وظایف در حوزه اختیارات وزارت جهاد کشاورزی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اقدام بر اساس سند راهبردی سازمان پدافند غیرعامل و سند زیستی پدافند غیر عامل در وزارت جهاد کشاورزی را اصل دانست و افزود: کار ویژه وزارت جهاد کشاورزی تامین منابع غذایی، کنترل سلامت و پایش جهت شناسایی تهدیدات این بخش است.

وی، هوشمندی در مواجه با فناوری های جدید که احتمال حرکت دوسویه دارند را از وظایف همه متولیان بخش عنوان و خاطرنشان کرد: باید با ورود فناوری های جدید در بخش کشاورزی، اقداماتی چون؛ پدیده شناسی، آسیب شناسی و تهدید شناسی صورت پذیرد.

سردار جلالی در پایان ضمن قدردانی از تلاش های انجام گرفته در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی، بر همراهی و همکاری سازمان پدافند غیرعامل در این زمینه تاکید کرد.

در این ملاقات که در محل سازمان پدافند غیر عامل کشور صورت پذیرفت؛ مهندس نادعلی دبیر پدافند غیرعامل وزارت جهاد کشاورزی به همراه سردار مهدی پور معاون سلامت و مهندس دانایی فر مدیرکل کشاورزی سازمان پدافند غیر عامل کشور نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید