Iranian Agriculture News Agency

در جلسه مشترک معاونان وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد:

شایسته‌سالاری و جوان‌گرایی اولویت وزارت جهاد کشاورزی در انتصاب مدیران

جلسه مشترک مدیران معاونت های زراعت و توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در سالن جلسات معاونت امور زراعت برگزار شد.

شایسته‌سالاری و جوان‌گرایی اولویت وزارت جهاد کشاورزی در انتصاب مدیران

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مهندس عباس کشاورز معاون امور زراعت در این جلسه با اشاره به این که برگزاری این گونه جلسات موجب هم افزائی بین معاونت ها و حل مشکلات وزارتخانه در فضائی آرام و با درک واقعیت های موجود کشور خواهد شد، تصریح کرد: بهره گیری از نیروهای متخصص و کارآمد در زیربخش های تخصصی با توجه به تاثیرات آنان در پیشبرد برنامه های افزایش بهره وری در بخش کشاورزی، ضروری است.

وی با بیان این که مشکل جایگزینی همکاران بازنشسته و عدم امکان جذب نیرو به مانع جدی برای معاونت امور زراعت تبدیل شده است، اظهار کرد: با توجه به مشکلات جذب نیروی جدید، ناگزیریم که این مشکل را از طریق انتقال کارشناسان استان ها مرتفع نمائیم و در این راستا نیازمند همراهی مدیران معاونت توسعه هستیم.

مهندس کشاورز در ادامه ضمن تاکید بر لزوم توجه جدی به آموزش و توانمندسازی مدیران، گفت: با توجه به شرایط خاص کشور، لازم است دانش در بخش کشاورزی تقویت شود زیرا دانش گذشته پاسخگوی نیازهای فعلی کشور نیست و امروز نمی توانیم با دانش 40 سال قبل بخش کشاورزی را اداره کنیم و رشد دهیم.

در این جلسه، مدیران کل و مجریان طرح های معاونت امور زراعت نیز به بیان بخشی از مسائل، مشکلات و موانع موجود پرداخته و خواستار توجه ویژه معاونت توسعه مدیریت و منابع برای حل این مشکلات شدند.

در ادامه این جلسه مشترک، مهندس محمدرضا طلائی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با اظهار خرسندی از حضور در جمع مدیران معاونت زراعت و قول مساعدت در رفع مشکلات و موانع مطرح شده، وضعیت و شرایط موجود وزارتخانه در بخش معاونت توسعه مدیریت و منابع و محدودیت های موجود در اعتبارات هزینه ای، فضاهای اداری و امکانات لجستیکی و پشتیبانی را تشریح کرد و همراهی و همفکری تمامی مدیران و کارکنان را برای گذر از این شرایط خاص خواستار شد.

وی با تاکید بر این که آموزش و توانمندسازی مدیران و کارکنان، جزو اولویت های اصلی معاونت توسعه مدیریت و منابع است، خاطرنشان کرد: شایسته‌سالاری و جوان‌گرایی در انتصابات به صورت جدی مورد توجه بوده و در این راستا کانون ارزیابی مدیران در کلیه استان ها فعال است و این روند ادامه خواهد داشت.

مهندس طلایی در پایان تاکید کرد که دبیر جلسه موضوعات را به طور خاص از این معاونت تا حصول نتیجه نهایی پیگیری نماید.


 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید