Iranian Agriculture News Agency

قندالی خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به تاثیر بارش‌های موثر بهار امسال در بهبود تولیدات کشاورزی، گفت: امسال با بهبود علوفه، تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری کشور ۲۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۲۰ درصدی تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کرمعلی قندالی روز پنجشنبه در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های کشاورزی این استان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی انجام گرفت، افزود: ۲۵ درصدگوشت قرمز کشور از سوی عشایر تولید می‌شود که امسال شاهد افزایش تولید در این بخش هستیم.

وی تصریح کرد: عشایر کشور با در اختیار داشتن ۲۳ میلیون راس دام سالانه ۱۹۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

قندالی با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری عشایر، افزود: این جمعیت سالانه ۶ میلیون تن انواع محصولات لبنی، دامی و باغی را تولید و روانه بازار می‌کند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه ۳۵ میلیون هکتار از مراتع کشور در اختیار عشایر قرار دارد، اظهار داشت: تولید سالانه ۳۵ هزار تن شیر و تولید ۳۵ درصد صنایع دستی کشور از دیگر فعالیت‌های اقتصادی این جمعیت به شمار می‌رود.

قندالی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه ۵۰ هزار خانوار عشایر از منابع انرژی خورشیدی بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: تاکنون نیمی از این برنامه محقق شده و منابع انرژی خورشیدی در اختیار ۲۵ هزار خانوار عشایری قرار داده شده است.

وی از اعطای ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به جامعه عشایری کشور در سالجاری خبر داد و گفت: همچنین در بحث آبرسانی شرب به عشایر ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید