Iranian Agriculture News Agency

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی اعلام کرد:

برگزاری 627 روز ملی و استانی مزرعه در سال جاری

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی از برگزاری 27 روز ملی مزرعه و حدود ۶۰۰ برنامه روز مزرعه استانی در سال جاری خبر داد و افزود: حضور مستقیم مروجان و کارشناس کشاورزی در کنار کشاورزان با استفاده از روش آموزشی جدید سبب استقبال کشاورزان شده است.

برگزاری 627 روز ملی و استانی مزرعه در سال جاری

علی اکبر مؤیدی، رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بابیان اینکه دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه پژوهشی در بخش کشاورزی داشته‌ایم، گفت: پتانسیل‌های خوبی نیز در بخش کشاورزی وجود دارد.

وی با تأکید به اینکه در بسیاری از محصولات کشاورزی، کشاورزان ما به رکورد دست پیداکرده‌اند، افزود: کشاورز نمونه سال گذشته در برنج در هر هکتار 12 تن و 800 کیلوگرم برداشت کردند، همچنین کشاورز نمونه در گندم نیز 13.5 تن در هر هکتار گندم برداشت کرده است.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی کشور ادامه داد: همچنین کشاورزان نمونه در کلزا 7 تن در هکتار و سیب‌زمینی بالای 150 تن در هکتار برداشت‌ کرده‌اند.

مویدی افزود: پتانسیل تولید وجود دارد ولی باید تلاش کنیم تا کشاورزان را به این رکوردها نزدیک نمائیم.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی بابیان اینکه باید بتوانیم شرایط را برای انتقال دانش و تجارب کشاورزان نمونه به سایر کشاورزان فراهم کنیم، افزود: بر این اساس سایر کشاورزان نیز با تکیه‌بر دانش کشاورزی و تجارب موفق و همچنین استفاده از بذر اصلاح‌شده تأثیر بزرگی را در کشاورزی کشور بگذاریم.

مویدی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای روش‌های جدید ترویجی افزود: الگوهای ترویجی را می‌توانیم برای توانمندسازی کشاورزان در کشور به کار بگیریم.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با تأکید به اینکه در دنیا روش‌های مختلف ترویجی وجود دارد، ادامه داد: محصولات استراتژیک نقاط مختلف کشور را تحت عنوان "روز ملی مزرعه" معرفی می‌کنیم.

وی بابیان اینکه در سال جاری 27 روز ملی مزرعه و حدود ۶۰۰ برنامه روز مزرعه استانی برگزار می‌شود، افزود: حضور مستقیم مروجان و کارشناس کشاورزی در کنار کشاورزان با استفاده از روش آموزشی جدید سبب استقبال کشاورزان شده است.

مویدی در پایان گفت: از مهم‌ترین دستاورد برگزاری روز مزرعه ارتباط مستقیم کشاورز و محققین است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید