Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

بالابودن سرانه مصرف روغن موجب افزایش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی شده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه بالابودن سرانه مصرف روغن، زمینه ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد، خواستار فرهنگسازی برای اصلاح سبک زندگی جامعه شد.

بالابودن سرانه مصرف روغن موجب افزایش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی شده است

ذبیح نیکفر لیالستانی در گفت و گو با خبرنگار ایانا با اشاره به مخاطرات مصرف بالای روغن و چربی بر سلامت جامعه، اظهار کرد: بالا بودن سرانه مصرف روغن نقش مهمی در افزایش ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی دارد که می تواند به مرگ خاموش منجر شود.

وی افزود: متاسفانه مشاهده می کنیم که در سال های اخیر سن ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در اثر مصرف زیاد چربی و روغن و نیز تغییر سبک زندگی جامعه، کاهش یافته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص راهکارهای مقابله با این چالش، تصریح کرد: باید واردات محصولاتی که برای تهیه روغن مورد استفاده قرار می گیرند، کنترل شود. همچنین باید جامعه را به لحاظ فرهنگی برای اصلاح سبک زندگی آماده کرد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: استفاده از روغن های طبیعی و روغن هایی که فاقد چربی ترنس هستند، می تواند نقش موثری در حفظ سلامت و کاهش ابتلا به بیماری ها ایفا کند.

نیکفر لیالستانی در ادامه با اشاره به پیگیری موضوع از مزرعه تا سفره در کمیسیون های بهداشت و کشاورزی مجلس، گفت: در بحث از مزرعه تا سفره به این امر پرداخته می شود که کشت محصولات کشاورزی با دقت بیشتری انجام شود و برای این کار از سموم و کودهای شیمیایی مضر استفاده نشود. علاوه بر این، مقدار و زمان و مکان استفاده از سم و کود نیز کنترل شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید