Iranian Agriculture News Agency

محققی تاکید کرد:

ضرورت فرهنگ سازی برای انتقال کشت خیار و فلفل از فضای باز به گلخانه ها

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: براساس ابلاغیه دی ماه سال گذشته مبنی بر محدودیت تولید خیار و فلفل از سال 1400-1399 در فضای باز و انتقال آن به فضای گلخانه ای بر ضرورت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی تاکید شده است.

ضرورت فرهنگ سازی برای انتقال کشت خیار و فلفل از  فضای باز  به گلخانه ها

به گزارش خبرنگار ایانا، سیدعلی محققی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه توجیهی انتقال کشت خیار و فلفل از فضای باز به فضای گلخانه ای که با حضور مدیران معاونت امور باغبانی و روابط عمومی های ٨ استان پایلوت این طرح امروز برگزار شد، تولید محتوا و بکارگیری روش های موثر برای انتقال پیام به مخاطبان را از وظایف روابط عمومی ها عنوان کرد و افزود: برای تحقق سیاست های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی از جمله انتقال کشت خیار و فلفل از فضای باز به محیط های کنترل شده که با هدف افزایش بهره وری در آب و تولید صورت می گیرد باید فرهنگ سازی شود.

محققی با بیان این که روابط عمومی های مجموعه وزارت جهاد کشاورزی علاوه بر شناخت حوزه افکار عمومی، لازم است در زمینه سیاست ها و برنامه های حوزه تخصصی نیز از شناخت کافی برای تولید محتوا و انتقال پیام و مفاهیم برخوردار باشند، تصریح کرد: بر اساس بخشنامه 30 دی ماه سال گذشته، باید در خصوص محدودیت تولید خیار و فلفل در فضای باز در سال ١400-١399 به کلیه تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بخش کشاورزی به صورت گسترده اطلاع رسانی شود.

محققی گفت: در حوزه اطلاع رسانی درباره محدودیت های تولید خیار و فلفل در فضای باز و ضرورت های انتقال کشت از فضای باز به فضای گلخانه ای باید از ظرفیت همه رسانه های فراگیر و پرمخاطب استفاده شود.

ایجاد کمیته مشترک اطلاع‌رسانی معاونت باغبانی با روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی

غلامرضا تقوی مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت نیز در این جلسه خواستار ایجاد کمیته مشترک اطلاع‌رسانی معاونت باغبانی با روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی شد.

وی با اشاره به ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی در زمینه محدودیت کشت فلفل و خیار در فضای از سال 1399-1400 ، گفت: لازم است کمیته مشترک اطلاع‌رسانی معاونت باغبانی با روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی به ریاست رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به منظور اطلاع‌رسانی به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان ایجاد شود.

تقوی ادامه داد: اجرای طرح انتقال کشت بخشی از سبزی و صیفی از فضای باز به محیط های کنترل‌شده در راستای هدفمند کردن برنامه توسعه گلخانه انجام می شود.

وی با تأکید به اینکه متقاضیان انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به محیط های کنترل‌شده می‌توانند با مراجعه به سازمان جهاد کشاورزی استان ها و شهرستان‌ها از حمایت ویژه برخوردار شوند، افزود: تسهیلات بانکی، مشاوره رایگان، تسریع و تسهیل در فرآیند صدور مجوزها از مزایای اجرای این طرح است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید