Iranian Agriculture News Agency

تاجبخش اعلام کرد:

آمادگی سازمان هواشناسی برای تهیه نقشه پدیده های مخاطره آمیز در بخش کشاورزی

سازمان هواشناسی کشور برای تهیه نقشه پدیده های مخاطره آمیز در بخش کشاورزی با همکاری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، اعلام آمادگی کرد.

آمادگی سازمان هواشناسی برای تهیه نقشه پدیده های مخاطره آمیز در بخش کشاورزی

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان هواشناسی کشور امروز دوشنبه در مراسم رونمایی نقشه خرد اقلیم کشاورزی اعلام کرد: ما داده ها و اطلاعات لازم را برای تلفیق نقشه خرد اقلیم کشاورزی با مخاطرات وضع هوا که برای بخش کشاورزی بسیار مهم است، داریم.

دکتر سحر تاجبخش با بیان این که تغییرات اقلیمی نقش موثری بر پدیده های جوی و شرایط موجود وضع هوا دارد، اظهار داشت: با افزایش تولید گازهای گلخانه ای، روند افزایش دمای زمین در چند سال اخیر آغاز شده و رخداد سیلاب های اخیر کشور، افزایش رخداد تگرگ و طوفان و سایر مخاطرات وضع هوا ناشی از تغییرات اقلیمی است.

وی در همین حال خواست تغییرات اقلیمی در تصمیم گیری های کلان کشور لحاظ شود.

تاجبخش با بیان این که تغییرات اقلیمی در مقیاس های متفاوتی رخ می دهد، تصریح کرد: پیش بینی های هواشناسی باید در مقیاس های مختلف انجام شود و امروزه باید بر روی پیش بینی های کوتاه مدت برنامه ریزی کنیم .

وی ادامه داد: امروز دیگر طبقه بندی های بزرگ مقیاس اقلیمی در هواشناسی نمی تواند جوابگوی نیازهای جامعه و حوزه های مختلف باشد.

رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، نقشه خرد اقلیم کشاورزی باید هر چند سال یکبار به روز شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید