Iranian Agriculture News Agency

در گفتگو با ایانا مطرح شد:

اختصاص 9260 میلیارد ریال کمک بلاعوض به خسارت‌دیدگان سیل خوزستان

تایید ۹هزار پرونده خسارت سیل در کارگروه‌های استانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تعداد 9 هزار پرونده در کارگروه های شهرستانی تایید شده است. تعداد 6123 پرونده به مبلغ 1720 میلیارد ریال جهت پرداخت غرامت و 1680 میلیارد ریال جهت تسهیلات تایید و به بانک معرفی کرده‌ایم.

اختصاص 9260 میلیارد ریال کمک بلاعوض به خسارت‌دیدگان سیل خوزستان

کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبرنگار ایانا، در واکنش ادعای مطرح شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر عدم رسیدگی به پرونده‌های خسارات سیل به استان خوزستان، اظهار کرد: مبلغ کمک بلاعوض اختصاص داده شده به این استان 9260 میلیارد ریال با تخصیص 50% است که نقدینگی آن تامین و به حساب استان واریز شده است.

وی افزود: ضمناً مبلغ تسهیلات اختصاص داده شده به استان 9100 میلیاردریال است که در اختیار بانک ها جهت پرداخت قرار گرفته است. تا این تاریخ 12 هزار درخواست از کشاورزان در قالب اظهارنامه به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها تحویل داده شده که در حال بررسی و ارزیابی میدانی جهت پرداخت خسارت است.

چنگلوایی ادامه داد:  تعداد 9 هزار پرونده در کارگروه های شهرستانی تایید شده است. تعداد 6123 پرونده به مبلغ 1720 میلیارد ریال جهت پرداخت غرامت و 1680 میلیارد ریال جهت تسهیلات تایید و به بانک معرفی کرده‌ایم که از این تعداد 322 نفر به مبلغ 85 میلیارد ریال تسهیلات و 468 نفر به مبلغ 48 میلیارد ریال غرامت دریافت کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به کند شدن روند رسیدگی به پرونده‌ها اذعان داشت: یکی از دلایل کند شدن روند تایید و پرداخت پرونده‌ها ورود پژوهشگاه فضایی جهت تایید نقاط UTM مزارع است که این امر با هدف افزایش دقت کار و اجرای عدالت در پرداخت ها بوده و وجود آن کاملاً ضروری است.

وی افزود: جلسات مختلف در جهت اصلاح این موضوع برگزار شد و با رفع معایب دوباره سرعت تایید و پرداخت افزایش خواهد یافت، همچنین پیش بینی می‌شود هفته ای 2 هزار پرونده آماده پرداخت شود.

چنگلوایی در رابطه با توزیع آب شرب دامی در این استان خاطرنشان کرد: توزیع آب شرب دامی در شهرستان اهواز و در هفت روستای تابعه در حال انجام است که تا پایان تیرماه جمعا 758 سرویس تانکر 17 هزار لیتری 12886 متر مکعب آب شرب دامی توزیع شده است که به طور متوسط روزانه 15 تانکر را شامل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش بینی اولیه با توجه به جمعیت دامی بدین صورت بود که روزانه 10 تانکر آب توزیع شود، لیکن به دلیل افزایش تقاضا و درجهت رفاه حال دامداران میزان توزیع به 15 تانکر در روز افزایش یافت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید