Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

آموزش های مهارتی به استارت آپ‌های بخش کشاورزی ارائه می‌شود

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات،‌ آموزش و ترویج کشاورزی بر لزوم حمایت از استارت‌آپ‌های بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت:‌ این‌ سازمان به استارت‌‌آپ‌های بخش کشاورزی آموزش‌های مهارتی ارائه می‌کند.

آموزش های مهارتی به استارت آپ‌های بخش کشاورزی ارائه می‌شود
به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان تات، دکتر کاظم خاوازی در بازدید از غرفه استارت‌آپ‌های بخش کشاورزی بیست پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ افزود: سازمان تات آمادگی دارد ضمن ارائه آموزش‌های مورد نیاز مشتریان و بهره‌برداران استارت آپ‌های بخش کشاورزی، پس از پایان دوره گواهی معتبر آموزشی در اختیار آنان قرار دهد.

وی همچنین استفاده از فضاهای آموزشی و آزمایشگاه‌های مرجع این سازمان به زیر نرخ تعرفه را از دیگر خدمات حمایتی قابل ارائه به استارت آپ‌های بخش کشاورزی برشمرد و خاطرنشان کرد: همچنین این سازمان آمادگی دارد باهماهنگی سازمان فنی و حرفه ای، آموزش‌های مهارتی و کسب و کار به فعالان استارت آپ‌های بخش کشاورزی ارائه کند و از این طریق به بهبود فضای کسب و کار آنان کمک کند.

خاوازی فعالیت استارت‌آپ‌های بخش کشاورزی را رو به رشد ارزیابی و بیان کرد: بخشی از تولیدات ارائه شده از سوی استارت ‌آپ‌های بخش کشاورزی مربوط به روستاییان در سطوح خرد و بخشی دیگر مربوط به محصولات کشاورزی و فرآورده‌های آن است که این موضوع از حیث ایجاد فرصت ویژه اشتغالزایی برای زنان روستایی و عشایری بسیار اهمیت دارد.

معاون وزیر و رئیس سازمان تات، کنترل کیفی محصولات ارائه شده از سوی استارت آپ‌های حاضر در غرفه وزارت جهادکشاورزی را ویژگی متمایز آنان دانست و افزود: استارت آپ‌های بخش کشاورزی که امروز در پاویون وزارت جهاد کشاورزی حضور داشتند علاوه بر این که بر روی کنترل کیفیت محصول خود کار می‌کردند تمرکز کسب و کار آنها عمدتا بر روی زنجیره ارزش بود که این امر می‌تواند در حذف واسطه‌ها و کاهش قیمت برای مصرف کننده موثر باشد.

وی همچنین ضمن ارائه پیشنهاداتی پیرامون حوزه‌های کاری مورد نیاز این سازمان در نقش آفرینی استارت آپ‌ها، ابراز امیدواری کرد: این زیست بوم جدید در فضای کسب و کار که با حضور جوانان رونق ویژه‌ای یافته است روز به روز گسترش یابد.

مجری راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا در بخش کشاورزی نیز در این بازدید با اشاره به ویژگی‌های ۱۵ استارت آپ حاضر در پاویون وزارت جهادکشاورزی گفت: تعداد استارت آپ‌های بخش کشاورزی که در این دوره از نمایشگاه الکامپ حضور دارند بیشتر از ۱۵ مورد هستند و با وجود حمایت وزارت جهادکشاورزی برای در اختیار قرار دادن فضای نمایشگاهی، بعضی از استارت آپ‌ها برای مثال کشمون (استارت آپ برگزیده کشور) ترجیحشان بر این بوده است به تنهایی در غرفه مستقل حضور یابند و برخی دیگر به جهت آن که زیر نظر پارک‌های علم و فناوری فعالیت می کنند در فضایی مستقل به معرفی کسب و کار خود می پردازند.

دکتر حمیدرضا مختاری از ارائه برنامه ۳۰۰ استارت‌آپ بخش کشاورزی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در بازدید از غرفه استارت آپ های وزارت جهادکشاورزی ضمن اعلام حمایت از این موضوع، از تدوین طرح ۳۰۰ استارت آپ بخش کشاورزی استقبال کردند و به زودی این طرح به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارائه خواهد شد.

گفتنی است؛ دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات،‌ آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر رسول زارع قائم مقام سازمان و دکتر مجید ولدان مدیر کل دفتر امور فناوری با حضور در بیست پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک) یکشنبه ۳۰ تیر سال جاری از پاویون استارت آپ های منتخب وزارت جهادکشاورزی بازدید کردند.

 
 
 
 
ارسال اضافه به علاقه مندیها چاپ

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید