Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور عشایر ایران خبر داد:

بهره‌مندی عشایر از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اولین بار

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به تصویب اعتبار ۲۰۲ میلیارد تومانی برای اجرای حدود ۲۹۸ پروژه در حوزه عشایر در سال جاری، گفت: با تایید مقام معظم رهبری و تصویب مجلس، امسال عشایر برای اولین بار از اعتبارات صندوق توسعه ملی بهره مند شدند و این اعتبارات برای خدمات رسانی و به ویژه در حوزه آبرسانی عشایر اختصاص یافته است.

بهره‌مندی عشایر از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اولین بار

به گزارش ایانا و به نقل از سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی امروز شنبه  22 تیر ماه در نشست شورای مدیران سازمان امور عشایر ایران که با حضور نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم با حمایت دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تخصیص اعتبارات از صندوق توسعه ملی به عشایر در سال های آینده افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد عشایر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار نیستند و با تخصیص این اعتبارات تلاش می کنیم آبرسانی به عشایر را توسعه دهیم.

قندالی با بیان اینکه از چند طریق آبرسانی به عشایر انجام می گیرد، گفت: آبرسانی سیار از طریق کامیون های تانکردار در شرایط خشکسالی برای عشایر و دام آنان کاری سخت و در عین حال موثر است و گاهی بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر آب را به سامانه های عرفی عشایر می رسانیم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران مرمت چشمه سارها و حفر چاه در حد شرب و مصرف دام را از دیگر روش های آبرسانی به عشایر عنوان کرد و افزود: با اعتبار صندوق توسعه ملی قصد داریم شبکه هایی را احداث کنیم تا آب با هزینه و مسافت کمتر به مناطق عشایری برسد.

گفتنی است، در پایان این نشست نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر از زحمات علیرحم کریمی که چندین ماه سرپرستی دفتر امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر ایران را بر عهده داشتند قدردانی و برای رحمت الله شفاهی که سرپرستی این دفتر را برعهده گرفتند آرزوی توفیق در خدمت رسانی به عشایر کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید