Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور عشایر ایران:

ایجاد حسابرسی الکترونیکی مشکلات تشکل ها را برطرف می کند

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: حسابرسی الکترونیکی تشکل ها باید با جدیت پیگیری شود چرا که با راه اندازی آن خود به خود خیلی از مشکلات تشکل ها برطرف می شود.

ایجاد حسابرسی الکترونیکی مشکلات تشکل ها را برطرف می کند

به گزارش ایانا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی در جلسه معارفه سرپرست جدید دفتر امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر ایران با بیان این مطلب اظهار کرد: اتفاقات خوبی در تشکل ها افتاده اما هنوز با آنچه در سیاست های سازمان و قوانین و مقررات و اساسنامه تشکل ها وجود دارد، تفاوت زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه سازمان امور عشایر حمایت، نظارت و هدایت تشکل ها را بر عهده دارد و باید همیشه آنها را رصد کنیم، تاکید کرد: به هیچ عنوان حق ندایم از محل اعتباراتی که در اختیار عشایر است، حقوق ارکان تشکل ها را پرداخت کنیم و این منابع باید بر اساس سیاست های سازمان هزینه شود.

قندالی ادامه داد:  یکی از سیاست ها و برنامه های ما تکمیل زنجیره تولید است بنابراین باید مدل ارائه خدمت در زنجیره تولید را تببین و طراحی کنیم تا بر اساس یک وحدت رویه کارها را در استان ها پیش ببریم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهارر داشت: در بند 3 ماده 30 قانون برنامه ششم به بیمه اجباری دام عشایر  تاکید شده است بنابراین باید دادن هرگونه امکانات به عشایر منوط به بیمه کردن دام باشد.

وی با بیان اینکه عقیده ما همواره بر این بوده که در امور تعاونی ها از کسانی استفاده کنیم که اهل نظر هستند و با تأمل و تعامل کارها را پیش ببرند، گفت: آقای شفاهی از مدیران خوش فکر و اهل نظر هستند که با مباحث تعاونی ها و تشکل ها آشنایی کامل دارند.

بر اساس این گزارش، قائم مقام سازمان امور عشایر ایران نیز در این مراسم در سخنانی با تاکید بر بازنگری در ارکان تشکل ها، گفت: باید افراد باسواد و پاکدست در رأس مدیریت تشکل ها قرار بگیرند تا روح تازه ای در تشکل های عشایری دمیده شود.

 شاهپور علایی مقدم اظهار کرد: دفتر امور تعاونی ها و تشکل ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند چرا که منجر به کسب درآمد و ارتقای رفاه عشایر می­شوند.

وی ادامه داد: باید در مدیریت جدید سیاست ها و برنامه های سازمان با جدیت بیشتری توسط تشکل ها به عنوان بازوان اجرایی سازمان اجرا و زنجیره تولید تا سر سفره مصرف کننده تکمیل شود و از آقای شفاهی انتظار داریم تحول و افق جدیدی در تشکل های عشایری ایجاد نماید.

در ادامه، سرپرست جدید دفتر امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر ایران نیز در سخنانی ابراز داشت: دفتر امور تعاونی ها دفتری فراگیر و جامعی است که با سرمایه عظیم تشکل ها می توانیم به اهداف سازمانی برسیم.

رحمت الله شفاهی ادامه داد: ذر سال های اخیر برنامه های خوبی در دفتر امور تعاونی ها انجام شده که امیدوارم بتوانیم با استفاده از تجربیات و ظرفیت های استان ها این برنامه ها را به سرمنزل مقصود برسانیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید