Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام خبر داد:

نهال‌کاری برای کنترل کانون‌های گرد و غبار

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: کانون های گرد و غبار در استان ایلام نهال کاری و بخشی از آن مهار می شود.

نهال‌کاری برای کنترل کانون‌های گرد و غبار

به گزارش ایانا، رضا احمدی اظهار داشت: سال هاست که هجوم گرد و غبار از طریق مرزهای غرب و جنوب غربی کشور مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده است. یکی از طرح های مهم در شهرستان مهران طرح نهال کاری بوده که این طرح با هدف مبارزه با ریزگردها اجرا شده است.

به گفته او، پتانسیل تولید نهال در نهالستان مهران تا شش میلیون اصله نهال در سال است و گونه هایی از قبیل کنار، کنارک، و دیگر گونه های که ساز و گار با شرایط اقلیمی استان از جمله اوکالیپتوس کاشت می شوند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام افزود: از این نهالستان نهال ها به خط مقدم مبارزه با ریزگردها فرستاده می شوند. گونه های مناسب و ساز و گار منطقه را شناسایی و پرورش داده ایم و هم اکنون روزانه ۱۵ تا ۲۰ هکتار نهال کاری و در حدود یک هزار و ۵۰۰ اصله نهال در منطقه کاشت می شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام اظهار داشت: کمربند حفاظتی برای بحث جنگل های کل کشور و به خصوص جنگل های زاگرس در کل طول مسیر مرز ایجاد می شود. در سال ۹۷ حدود هفت هزار هکتار در استان ایلام نهال کاری خواهد شد که این ۴۷ درصد کل نهال کاری های کشور است و این باعث شده که استان ایلام سال هاست که رتبه برتر را در میان استان های کشور را برخوردار است. با اجرای طرح های نهال کاری در استان ایلام کانون های گرد و غبار در این استان در حال مهارشدن است.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید