Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه‌ریزی، سازمان خصوصی ‌سازی

آغاز واریز سود سهام عدالت عشایر سراسر کشور

معاون برنامه ریزی، توسعه و منابع انسانی سازمان خصوصی ‌سازی گفت: سود سهام عدالت روستاییان و عشایر سراسر کشور مربوط به عملکرد مالی سال 1396 شرکت های سرمایه پذیر، از سه‌شنبه به تدریج به حساب آنان واریز می شود.

آغاز واریز سود سهام عدالت عشایر سراسر کشور

به گزارش ایانا، داودخانی با اعلام این خبر گفت: 13میلیون روستایی و عشایر مشمول دریافت این سود می شوند و مجموع واریزی به حساب آنها یک هزار و یکصدمیلیارد تومان است.
به گفته او، در مرحله نخست حدود پنج میلیون و 500 هزار نفر از افراد زیر پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی به تدریج سود سهام عدالت خود را دریافت کردند که ارزش این میزان سود حدود 850 میلیارد تومان برآورد می شود.روستاییان و عشایر سراسر کشور که مشمول دریافت سهام عدالت می شوند در صورتی دریافت نکردن سود عملکرد سال مالی 1395 شرکت های سرمایه پذیر، این مبلغ را به همراه سود عملکرد سال مالی 1396 به طور یکجا می گیرند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خصوصی سازی، معاون برنامه ریزی، توسعه و منابع انسانی سازمان خصوصی ‌سازی گفت: واریز سود سهام عدالت روستاییان و عشایر مطابق با سود دریافتی از شرکت های سرمایه پذیر با اولویت بانک هایی مانند ملی، صادرات، کشاورزی و پست بانک انجام می شود که شعبه های بیشتری در روستاها دارند.
وی افزود: سود سهام عدالت دیگر مشمولان سهام عدالت از جمله کارگران فصلی و ساختمانی نیز به صورت تدریجی تا پایان سال به حساب آنان واریز می شود.
به گزارش ایرنا، سهام عدالت نوعی یارانه است که از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود.
هدف از عرضه سهام عدالت گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام شده است که طبق آن بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید