Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خبر داد:

آغاز مالچ پاشی در کانون‌های ریزگردی

وزیر جهاد کشاورزی دوم دی ماه در سفر به سیستان از اجرای مالچ پاشی در کانون ریزگردها تا یک هفته بعد از سفرش خبر داد که با گذشت زمان تعیین شده، عملیات مالچ پاشی در این کانون ها آغاز شد.

 آغاز مالچ پاشی در کانون‌های ریزگردی

به گزارش ایانا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: عملیات مالچ پاشی سطوح تپه های ماسه ای محدوده کانون بحرانی نیاتک در شمال روستاهای محمد شاه کرم، بامری، جهانگیر، کود و زینل به مساحت هزار و 200 هکتار نظارت کارشناسان ستادی و شهرستانی آغاز شد و با جدیت تا اجرایی شدن کامل تعهدات ادامه خواهد یافت.

«عبدالباسط پاکزاد» با بیان این که اعتبار این پروژه بیش از 80 میلیارد ریال است افزود: منطقه سیستان تحت تاثیر سه کانون بحرانی فرسایش بادی است که کانون بحرانی نیاتک یکی از این سه کانون بحرانی و به نام شنزار میانکنگی (نیاتک) معروف است.

کانون نیاتک با سطحی حدود 100 هزار هکتار، اراضی کشاورزی، بستر خشکیده دریاچه هامون و قسمت وسیعی از عرصه های مسکونی، تجاری و... زهک را تحت تاثیر قرار داده است که با انجام این عملیات، قسمتی از کانون ریزگردها تثبیت و از خسارت های وارده به راه های مواصلاتی، اراضی کشاورزی و مناطق مسکونی محدوده مورد نظر جلوگیری می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید