Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها خبر داد:

مدیریت بهینه مراتع با رویکرد توسعه پایدار

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ضمن برشمردن عوامل تخریب مراتع کشور خاطر نشان کرد: مدیریت بهینه مراتع با رویکرد توسعه پایدار، می‌تواند نقش به سزایی در اصلاح دیگر امور من جمله توسعه پایدار روستاها و حوزهای آبخیز داشته باشد.

مدیریت بهینه مراتع با رویکرد توسعه پایدار

به گزارش ایانا، ترحم بهزاد در گردهمایی مدیران امور مراتع منطقه یک کشور که به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان برگزار می شود با بیان این مطلب گفت: از 700 میلیارد تومان اعتبار صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است، مبلغ 58 میلیارد و 700 میلیون تومان آن، در فعالیت های امور مراتع که در حوزه آبخیزها قرار دارند، هزینه می شود. این اعتبارات با هدف حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری صحیح و اصولی از مراتع، هزینه می شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در گردهمایی روسای ادارات امور مراتع منطقه یک کشور، گفت: با توجه به نقشی که دفتر امور مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، در اصلاح، احیا، توسعه و استفاده بهینه مراتع دارد، باید جایگاهش ارتقا یابد و در بعضی قوانین و مقررات امور مرتع و مرتعداری باید، بازنگری شود. از آنجایی که ما نمی توانیم در اقلیم تغییری بوجود بیاوریم ، باید در چارچوب مدیریت سازگار با اقلیم ، برنامه ریزی و تصمیم گیری اتخاد کنیم.  باید روی شیوه ها و الگوهای جدید، سرمایه گذاری و در رویکردمان به مرتع، یک بازنگری داشته باشیم.

رجبی زاده خاطر نشان کرد : در این دو سه دهه، عوامل متعددی در تخریب مراتع نقش داشته اند که همه عوامل را، بخوبی شناخته ایم و باید تلاش کنیم این عوامل بیش از این باعث تخریب مرانع نشوند.

این مقام مسئول افزود: فعالیت ها و عملیات اصلاحی و احیایی در مراتع ، مانند کارهای سازه ای، شاید نمود نداشته باشند، ولی نقش به سزا و پایداری در مراتع دارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید