Iranian Agriculture News Agency

سخنگوی وزارت بهداشت:

قند، نمک و چربی نخورید تا سرطان نگیرید

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: سونامی سرطان در ایران مطلب نادرستی است که توسط برخی افراد عنوان می شود و این اصطلاح متاسفانه در کشور رواج یافته است، اما به همان میزان که این بیماری افزایش یافته، میزان موفقیت درمان سرطان نیز، رشد داشته است.

 قند، نمک و چربی نخورید تا سرطان نگیرید
به گزارش ایانا، دکتر ایرج حریرچی در همایش بین المللی آنکولوژی و رادیوتراپی که در هتل المپیک برگزار شد، افزود: میزان امید به زندگی بیماران سرطان در کشور نسبت به گذشته افزایش یافته و در ایران سونامی سرطان در مقایسه با کشورهای منطقه وجود ندارد.
او ادامه داد: از مردم می خواهیم سبک زندگی خود را مانند گذشته تغییر دهند. در حال حاضر، سبک زندگی غربی که شامل تحرک کم، مصرف چربی، نمک، قند، دخانیات و مواد مخدر است در کشور رواج یافته و باید اصلاح شود.
حریرچی با بیان اینکه فعالیت جسمی مردم باید افزایش پیدا کند، افزود: مردم باید به علائم سرطان توجه کنند تا به این بیماری کمتر مبتلا شوند، تشخیص زودهنگام و درمان مناسب سبب کاهش و کنترل این بیماری می شود.
به گفته او،  درمان علمی سرطان به طول عمر بیمار کمک می کند و درمان مناسب میزان بقای افراد مبتلا به سرطان را افزایش می دهد. مردم باید از درمان اضافی و گیاهی خودداری کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سخنگوی وزارت بهداشت افزود: سرطان بیماری خطرناکی است، اما میزان موفقیت درمان آن در کشور افزایش یافته و می توان با تغییر سبک زندگی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.
به گفته دکتر حریرچی، سرطان علت اصلی بیماری افراد زیر 70 سال است و باید ابتلا به این بیماری را در این سنین کاهش داد.
وی تعداد مراکز درمان سرطان در کشور را 130 مرکز عنوان کرد و گفت: باید برای پیشگیری از سرطان افراد پر خطر را غربالگری کنیم و در صورت تشخیص ابتلا با جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی جلوی پیشرفت این بیماری را بگیریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید