Iranian Agriculture News Agency

معاون توسعه مدیریت آموزش و پرورش اعلام کرد:

اعتبار ویژه سرانه مدارس به مناطق محروم

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به توزیع چهار نوبت سرانه مدارس تا کنون گفت: مراحل بعدی توزیع سرانه نیز همزمان با تخصیص‌های بودجه صورت می‌گیرد. بودجه سرانه سال تحصیلی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است.

اعتبار ویژه سرانه مدارس به مناطق محروم

به گزارش ایانا، علی الهیار ترکمن ، با بیان اینکه دو منبع مستقیم پرداخت بودجه به مدارس در ردیف‌های ملی داریم که یکی سرانه مدارس و دیگری طرح پوشش جامع تحصیلی یا همان مدارس شبانه روزی است اظهار کرد: از این محل‌ها به دو صورت ابلاغی و واریزی به مدارس کمک می‌شود.

وی افزود: ما کمیته مناطق محروم را شکل دادیم و پنج استان هدف سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان، جنوب کرمان و آذربایجان غربی که اکثر مناطقشان کم برخوردار  و محروم‌اند در مدل توزیع اعتبارات و در ردیف کیفیت بخشی، کمک بیشتری دریافت می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سرانه مدارس تا کنون در چهار نوبت واریز شده است و مراحل بعدی توزیع سرانه نیز همزمان با تخصیص‌های بودجه صورت می‌گیرد گفت: بودجه سرانه سال تحصیلی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، الهیار ترکمن درباره فروش املاک مازاد در آموزش و پرورش طبق بندهای قانون بودجه سال جاری نیز اظهار کرد: قبل از فروش، ساماندهی املاک و استفاده بهینه از آن مدنظر ماست. بند ه تبصره ۹ قانون بودجه بیشتر به ساماندهی تاکید می‌کند. به عنوان مثال اگر مدرسه‌ای در منطقه‌ای داریم که بلااستفاده است می‌توانیم آن را تغییر کاربری بدهیم و اگر بعدها مجددا نیاز به مدرسه در همان نقطه بوجود آمد، آن را به کاربری اولیه‌اش بازگردانیم.

وی ادامه داد:  ماده ۶ قانون الحاق ۲ قانون به فروش املاک مازاد اشاره دارد، اما بند ه تبصره ۹ برای ما ارجح است. آیین نامه اجرایی این موضوع ابلاغ شده و استانها می‌توانند ساماندهی کنند. احداث، بازسازی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام سه محل برای استفاده از عواید ساماندهی املاک هستند

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید