Iranian Agriculture News Agency

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت ‌نیرو اعلام کرد:

نصب 3هزار پنل خورشیدی در روستاها

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت ‌نیرو گفت: با استفاده از ظرفیت تمامی اقشار بسیج، طرح جهاد روشنایی از امروز آغاز و ٣٠٠٠ پنل خورشیدی خانگی پنج کیلوواتی در ۲۰۰ نقطه از مناطق محروم ایران نصب می‌شود.

نصب 3هزار پنل خورشیدی در روستاها

به گزارش ایانا، داوود طارمی در گردهمایی بزرگ بسیجیان صنعت آب و برق با بیان این‌که براساس این طرح، سه مسئله کلان کشور مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: مشکل رشد روزافزون مهاجرت روستاییان به شهرها به‌دلیل درآمد کم و ناپایدار، نیاز به توسعه تولید برق تجدیدپذیر با مشارکت بخش خصوصی و هم‌چنین نیاز به منابع مالی و مشاغلی با سرمایه‌گذاری کم و درآمد مطلوب و مستمر برای مناطق کم‌برخوردار از جمله مسائلی است که در این حوزه مطرح و راه‌حل‌های مربوط به آن نیز طراحی شده است.

وی با تاکید بر این مساله که این طرح مجموعه همکاری وزارت نیرو، سازمان بسیج، بانک‌های عامل و ... برای حل مشکلات فوق درنظر گرفته است، ابراز کرد: راهکاری اندیشیده شده که در قالب آن با استفاده از وام‌های توسعه روستایی که از طریق بانک‌های عامل فراهم خواهد شد، می‌توان نسبت به احداث نیروگاه‌های کوچک در منازل مسکونی روستاییان در مناطق کم‌برخوردار و محروم اقدام کرد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نیرو ادامه داد: در این شرایط روستاییان با اشتغال به نیروگاه‌داری و فروش برق تولیدی نیروگاه‌های خود در قالب طرح تشویقی وزارت نیرو در خصوص خرید تضمینی برق تجدیدپذیر برای مدت ۲۰ سال، ضمن باز پرداخت تسهیلات از محل فروش برق، از یک درآمد نسبتاً خوب و مستمر بهره‌مند می‌شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید