Iranian Agriculture News Agency

/گزارش از بهبود شرایط معیشت عشایر بیله‌سوار/

رشد اشتغال عشایری با مهار آب مرزی

1300 هکتار از اراضی ملی در قالب طرح پایاب سد خدا آفرین در شهرستان بیله سوار مغان به کشاورزان عشایری و روستایی واگذار شد.

رشد اشتغال عشایری با مهار آب مرزی

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی عشایر، فرماندار بیله سوار در آیین واگذاری این زمین ها در قشلاق آغ داش بخش قشلاق دشت، بیان داشت: طرح پایاب سد خدا آفرین در شهرستان بیله سوار در مرحله اول به صورت مستیقم برای بیش از 9 هزار نفر اشتغال زایی می کند.

حسن قبادی افزود: بهبود معیشت مردم منطقه، توجه به تولید و اشتغال زایی، ایجاد صنایع تبدیلی، مهار آب های مرزی، تجهیز اراضی دیم به آبیاری نوین و صرفه جویی در مصرف آب را از شاخص های این طرح عنوان کرد  ظرفیت تولید محصولات کشاورزی این شهرستان 800 هزار تن است که با تکمیل طرح پایاب سد خدا آفرین این ظرفیت به یک میلیون و 500 تن افزایش خواهد یافت. حدود 27 هزار هکتار از اراضی این شهرستان در قالب طرح پایاب سد خدا آفرین به سامانه مدرن آبیاری مجهز خواهد شد.

فرماندار بیله سوار گفت: تاکنون 2 هزار و 150 هکتار از اراضی ملی شهرستان در قالب طرح پایاب سد خدا آفرین به صورت تعاونی به عشایر و کشاورزان منطقه واگذار و به زیر کشت رفته است.

وی اضافه کرد: همچنین  9 هزار و 200 هکتار از اراضی پایاب سد خدا آفرین در قالب 2 هزار و 500 پرونده در کمیته کارگروه پالایش شهرستان بررسی شده و از این تعداد 2 هزار و 400 هکتار از طریق شورای واگذاری استان تعیین تکلیف و تصویب شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید