Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی خبر داد:

برندینگ محصولات ارگانیک ایران در اروپا

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: در حال حاضر برندهای ارگانیک بسیار محدودی سهم قابل توجهی در بازار کشاورزی دارند و ما تلاش می کنیم برندسازی این محصولات را تقویت کنیم.

برندینگ محصولات ارگانیک ایران در اروپا

به گزارش ایانا، حسین شیرزاد اظهار داشت: ما در راستای توسعه برندهای محصولات ارگانیک ایران، مذاکراتی را با شرکای خارجی اتحادیه های مرکزی تعاونی روستایی در برخی کشورهای اروپایی آغاز کرده ایم تا بتوانیم این برندها را در کشور هایی مانند اسپانیا، آلمان و فرانسه داشته باشیم و تولیدکنندگان ایرانی سهم بیشتری در این بازارها داشته باشند.

او با بیان این که محصولات ارگانیک از حاشیه سود قابل توجهی برخوردار نیستند، تصریح کرد: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برای نخستین بار متولی افزایش حاشیه سود محصولات ارگانیک شده و این کار از طریق مدیریت ریسک در واحدهای تولید این محصولات باید صورت بگیرد. کشت ارگانیک تخصصی است و قطعا نیاز به دانش آموختگان فنی و تکنیکی دارد و یکی از راه ها برای جذب دانش آموختگان به بخش کشاورزی، ورود آنها به حوزه تولیدات ارگانیک است. این اقدام علاوه بر افزایش حاشیه سود و ارزش افزوده در حوزه ارگانیک، به کاهش بیکاری دانش آموختگان کشاورزی کمک می کند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان این که ۳.۵ میلیون هکتار از بهترین اراضی کشاورزی در اختیار تعاونی های تولید است، گفت: دانش آموختگان کشاورزی را می توان در این اراضی جذب کرد که گام بلندی هم برای بالا بردن اشتغال تخصصی در بخش کشاورزی و هم توسعه کسب و کارها در حوزه ارگانیک است. این سازمان با توجه به ضرورت توسعه کشت محصولات ارگانیک، توسعه کسب و کارهای این محصولات را در بطن شرکت های تعاونی تولید روستایی را پی گیری می کند.

شیرزاد اذعان داشت: ما در حال حاضر ۳ هزار فروشگاه مصرف داریم تا بتوانیم همگام با توسعه کشت محصولات ارگانیک، فروش این محصولات را داشته باشیم. توسعه کسب و کارهای ارگانیک مستلزم آن است که بستر لازم برای آن فراهم شود و ریسک قیمتی نیز کاهش یابد تا با بهای منصفانه تولید محصولات ارگانیک صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: ما در این راستا کمک خواهیم کرد که کشت ارگانیک در شرکت های تعاونی روستایی رقابتی تر شود. در صورتی که محصولات ارگانیک قابل رقابت شود،می توانیم سهم قابل توجهی در بازار را به این محصولات اختصاص دهیم.

شیرزاد در ادامه با بیان این که تولید کنندگان و فعالان محصولات ارگانیک کشور از یک بی صدایی در رنج هستند، گفت: آنان می توانند در مجموعه سازمان مرکزی تعاون روستایی یک تشکل یا کنفدراسیون قوی تشکیل دهند و این اقدام به زنجیره های لجستیک و افزایش رایزنی فعالان ارگانیک کمک می کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید