Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

سالانه ٢٠٠ هزار واحد روستایی نوسازی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از نوسازی دو میلیون واحد مسکونی روستایی در کشور خبر داد.

سالانه ٢٠٠ هزار واحد روستایی نوسازی می‌شود

به گزارش ایانا، اسماعیل نجار در کارگروه بازآفرینی شهری استان لرستان با بیان اینکه بازآفرینی شهری مورد عنایت دولت بوده و کاری بزرگ، سخت و طاقت فرساست، افزود: ایران کشوری حادثه‌خیز است و هر جا حادثه‌ای را شاهد بودیم و بیشترین جمعیتی که آسیب دیدند در بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی بودند که البته این مناطق موردتوجه ما در مدیریت بحران بوده است.
وی اضافه کرد: در بخش روستایی در چند سال اخیر کارهای خوبی انجام شده؛ به‌گونه‌ای که تاکنون دو میلیون واحد مسکونی روستایی نوسازی شده است؛ سالانه ٢٠٠ هزار واحد روستایی در دستور کار نوسازی و بازسازی قرار دارد. جاهایی که نوسازی شده است در حوادث کمترین خسارت را داشتند. بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی همواره موردتوجه ماست و آرزوی ما بازآفرینی تمام مناطقی است که نیاز به این مهم دارند.
وی گفت: بسیاری از نقاط شهری کشور نه‌ تنها در معرض زلزله هستند بلکه در معرض سیل بوده و انجام کار بازآفرینی همت و اراده می‌خواهد.  در بازآفرینی شهری، مسائل اجتماعی و حقوقی مورد توجه است و در بحث تغییرات در محلات با مقاومت افراد مواجهیم.  

رئیس مجمع استانداران کشور با بیان اینکه نیاز است در بحث بازآفرینی شهری مردم توجیه شوند تا کار قابل اجرا باشد، افزود: در بحث نوسازی باید در کنار سیمان، ایمان نیز باشد.
نجار اضافه کرد: سؤالی که وجود دارد این است که چرا باید در زلزله سال گذشته کرمانشاه بیمارستان اسلام‌آباد و سرپل ذهاب از بین برود و حال‌آنکه ساختمانی در سرپل ذهاب که در مرکز کانون زلزله قرار دارد، سالم بماند.
معاون وزیر کشور افزود: اگر می‌خواهیم بسازیم، باید درست بسازیم؛ چرا که امروز دنیا با به‌کارگیری علم، خرد و اندیشه خود را در برابر حوادث مقاوم کرده است.  به‌ عنوان‌ مثال در سال ١٩٩۵ زلزله‌ای در ژاپن رخ داد و ۶٠٠٠ کشته به‌جا ماند و این در حالی است که امروز با وجود زلزله‌های ٨ ریشتری در این کشور یک نفر کشته هم گزارش نمی‌شود؛ چراکه آنها با برنامه‌ریزی و تدبیر این مهم را مدیریت کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید