Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مجلس به اشتغال‌زایی عشایر کمک می‎کند

نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی سهم حوزه عشایری کشور را با درصدی مشخص از بودجه جهاد کشاورزی جدا کرد و باعث استقلال بودجه عشایر شد.

مجلس به اشتغال‌زایی عشایر کمک می‎کند

به گزارش ایانا،  سیدحسین نقوی حسینی، نماینده شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جامعه عشایری یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی کشور است و می‌تواند از محورهای اقتصاد مقاومتی محاسبه شود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت عشایری حدود دو درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند، افزود: عشایر با همین جمعیت اندک توانسته‌اند در برخی از محصولات تولیدی بیش از 40درصد نیاز مصرف کشور را تولید کنند که کمک بسیار بزرگی به کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوار هستیم بتوانیم این ظرفیت را تقویت کرده و از پتانسیل عشایر در جهت اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس، وی با اشاره به دو اقدام مهم سال گذشته مجلس در راستای حمایت از عشایر، افزود: مجلس شورای اسلامی سهم حوزه عشایری کشور را با درصدی مشخص از بودجه جهاد کشاورزی جدا کرد و باعث استقلال بودجه عشایر شد.

نقوی‌حسینی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و تعیین اعتبار بسیار خوب برای عشایر اقدام دیگر مجلس در سال گذشته بود که در سالجاری نیز استمرار داشت و امیدوار هستیم در سال آینده نیز انجام شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید