Iranian Agriculture News Agency

۵۰۰ میلیارد ریال برای تامین علوفه دام عشایر اختصاص یافت

تاکنون در قالب ۱۷ مصوبه هیات دولت ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بخش کشاورزی اختصاص یافته است که یکی از مهمترین این مصوبات ، امهال سه ساله بازپرداخت تسهیلات بانکی بهره‌برداران خسارت دیده از انواع مخاطرات بخش کشاورزی است

۵۰۰ میلیارد ریال برای تامین علوفه دام عشایر اختصاص یافت

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی، از اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین علوفه مورد نیاز دام عشایر کشور در امسال خبر داد.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان چهار محال و بختیاری، سید محمد موسوی در نشست ستاد بحران استان که با حضور معاون وزیر و رئیس ستاد بحران کشور برگزار شد، افزود: بخشی از مراتع با خشکسالی و بحران بی آبی یا زلزله از بین رفته است و عشایر برای تامین علوفه مورد نیاز دام خود با مشکل روبرو شدند.

به گفته وی، در این راستا دولت برای تامین علوفه و آبرسانی مورد نیاز دام عشایر این میزان اعتبار را اختصاص داده است.

این مسوول تصریح کرد: تاکنون در قالب ۱۷ مصوبه هیات دولت ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بخش کشاورزی اختصاص یافته است که یکی از مهمترین این مصوبات ، امهال سه ساله بازپرداخت تسهیلات بانکی بهره‌برداران خسارت دیده از انواع مخاطرات بخش کشاورزی است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت کشاورزی، با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور گفت: حمایت از بخش کشاورزی به صورت جدی در دستورکار دولت دوازدهم و این وزارتخانه قرار دارد.

به گفته وی، مصوبه امهال سه ساله بازپرداخت تسهیلات بانکی بهره برداران خسارت دیده از انواع مخاطرات بخش کشاورزی است که در اجرای بند (خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کشور تصویب شده است در صورت رفع موانع پیش رو، می‌تواند برای بازسازی بخشی از خسارت‌های وارده و احیاء تولید در بخش کشاورزی، بسیار کارگشا باشد.

موسوی افزود: از این میزان اعتبار تخصیصی دولت ۲۶۰ میلیارد ریال برای جبران و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به بخش تولید گوشت مرغ اختصاص می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: خشکسالی و افت شدید منابع آبی به ۴ هزار هکتار از باغات و مزارع این استان خسارت وارد کرده است.

ذبیح الله غریب افزود: در این بین ۳۰ درصد از محل گردوی چهارمحال و بختیاری بر اثر خشکسالی از بین رفت.

وی ابراز امیدواری کرد: وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران در خصوص رفع نگرانی های کشاورزان این استان نسبت به بروز خشکسالی، به چهارمحال و بختیاری نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

گفتنی است؛ هم اکنون حدود ۶۶ هزار بهره‌بردار چهارمحال و بختیاری از بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت می‌کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید