Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور عشایر ایران عنوان کرد:

اختصاص سالانه 160 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به عشایر

با اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده بخشی از مشکلات آبرسانی و راه سازی در مناطق عشایری مرتغع می شود

اختصاص سالانه 160 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده به عشایر

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: سالانه از سهم مالیات بر ارزش افزوده 150 تا 160 میلیارد تومان به عشایر اختصاص می یابد که باعث رونق و توسعه مناطق عشایری می شود.

به گزارش ایانا به نقل از سازمان امور عشایر، نماینده مردم سروان در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه 18 آذر با حضور در سازمان امور عشایر ایران با کرمعلی قندالی رئیس سازمان دیدار و گفتگو کرد.

 رئیس سازمان امور عشایر ایران در این دیدار در سخنانی گفت: سالانه از سهم مالیات بر ارزش افزوده 150 تا 160 میلیارد تومان به جامعه عشایری اختصاص می یابد که باعث رونق و توسعه مناطق عشایری می شود.

وی افزود: با اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده بخشی از مشکلات آبرسانی و راه سازی در مناطق عشایری مرتغع می شود.

قندالی گفت: در حال حاضر مشکلی برای آبرسانی به عشایر وجود ندارد و اعتباراتی که در این خصوص وجود دارد بصورت ویژه به عشایر سیستان و بلوچستان اختصاص داده می شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با تاکید بر اینکه باید از فن آوری های جدید در انجام پروژه ها و طرح ها در مناطق عشایری استفاده کنیم، اظهار داشت: عشایر شهرستان دلگان با استفاده از انرژی پنل های انرژی خورشیدی از عمق 60 متری آب آشامیدنی موردنیاز خود را تامین می کنند.

وی افزود: برای اجرای این پروژه 70 میلیون تومان از محل اعتبارات سهم عشایر از مالیات برارزش افزوده هزینه شده است.

قندالی با قدردانی از توجه مجلس به جامعه عشایری کشور، از نمایندگان مجلس درخواست داشت در بودجه سال 98 و قوانینی که در مجلس تصویب می شود هر جا کلمه شهر و روستا است نام عشایر هم آورده شود.

بر اساس این گزارش، محمد باسط درازهی نماینده مردم سراوان نیز در این دیدار با تقدیر از خدمات سازمان امور عشایر در مناطق عشایری، آمادگی نمایندگان مجلس را برای هرگونه همکاری با سازمان امور عشایر به بویژه در تصویب قوانین اعلام کرد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید