Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی اعلام کرد:

لایروبی رودخانه‌های شمال کشور تا دو ماه آینده

عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس گفت: عدم لایروبی و ورود فاضلاب صنعتی و بیمارستانی به رودخانه‌ها بیماری‌ و مشکلات متعددی را برای مردم به وجود آورده است.

لایروبی رودخانه‌های شمال کشور تا دو ماه آینده

به گزارش ایانا، محمدصادق حسنی جوریابی درباره وضعیت نامناسب رودخانه‌های استان گیلان گفت: با توجه به میزان بارندگی استان گیلان که حدود ۱۵ میلیارد متر مکعب است ، اما متاسفانه با وجود بارندگی‌های فراوان وضعیت رودخانه‌های این استان مطلوب نیست و امکان بهره برداری از این آبها به دلیل آلودگی‌های فراوان وجود ندارد. 

نماینده مردم رشت در  مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم لایروبی‌ رودخانه‌های استان گیلان تصریح کرد: متاسفانه لایروبی و پاکسازی رودخانه‌ها چندین سال یکبار انجام می‌شود، از طرفی ورود فاضلاب صنعتی و بیمارستانی به رودخانه‌ها و عدم نظارت و کنترل ، مشکلات و بیماری‌های متعددی را برای مردم به وجود آورده است. آبهای آلوده رودخانه ها مستقیم در کشاورزی مصرف شده و محصولات آن‌ها در بازار به فروش می‌رسد که بی تردید بیماری‌های فراوانی را برای مردم ایجاد خواهد کرد، متاسفانه ما هرچقدر تذکر دادیم  گوش شنوایی وجود نداشت.

به گفته او، متولی رسیدگی به مشکلات محیط زیستی باید واحد و مسئولیت پذیر باشد، امروزه در صورت برخورد با مشکلات ناشی از بی تدبیری مسئولان، سازمان حفاظت از محیط زیست اداره آب و فاضلاب را عامل و متولی می‌داند، اداره فاضلاب، شهرداری و شهرداری  نیز دانشگاه علوم پزشکی را مسئول رسیدگی به مشکلات معرفی می‌کند، همه دستگاه‌ها از مسئولیت فراری بوده و به یکدیگر پاس می‌دهند. شمال کشور باید زیر نظر یک سازمان واحد باشد تا مشکلات مشابه به حداقل برسد، وضعیت استان‌های گیلان و مازندران بحرانی و اسف‌بار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس، عضو کمیسیون کشاورزی ،آب و منابع طبیعی مجلس خاطر نشان کرد: خوشبختانه در جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان گیلان با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، مقرر شد با پرداخت بخشی از هزینه‌ها برخی از رودخانه ها لایروبی شده تا خطرات احتمالی وقوع سیل به حداقل ممکن برسد، متاسفانه رودخانه های استان‌های شمالی زیر انبوهی از زباله مخفی هستند، این حجم از زباله بارندگی‌های ساده را به سیل تبدیل خواهد کرد، از این رو لایروبی‌های متوالی  و متعددی را نیاز دارد، امیدوراریم مطابق با قول مسئولان لایروبی‌ها تا دوماه آینده انجام شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید