Iranian Agriculture News Agency

مدیریت پیش‌بینی سازمان هواشناسی خبر داد:

برف و باران در راه ایران

با ورود سامانه بارشی از امروز در نیمه غربی کشور شاهد وزش باد و بارش باران و برف خواهیم بود. این وضعیت تا روز جمعه در این منطقه تداوم دارد و سپس گستره آن نوار شمالی و شرق کشور را دربرمی‌گیرد.

برف و باران در راه ایران

به گزارش ایانا، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان  با اشاره به ورود سامانه بارشی امروز از شمال غرب و غرب به کشور، گفت: این سامانه فردا تقویت شده و گستره فعالیت آن به جنوب غرب، جنوب، مرکز، استان‌های واقع در جنوب البرز شامل قزوین، البرز، زنجان، تهران  و سواحل دریای خزر می رسد.

وی افزود: با تداوم بارش در روز جمعه، فعالیت سامانه به نوار شمالی و شرق کشور گسترش می یابد و بتدریج از اواخر وقت جمعه از فعالیت آن در نیمه غربی کاسته می‌شود.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور در مورد چگونگی بارش در مناطق تحت تاثیر این سامانه از امروز تا جمعه گفت: امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان و نیمه غربی کرمانشاه بارش باران و در ارتفاعات بارش برف؛ فردا در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، لرستان، ایلام، بوشهر و خوزستان، غرب اصفهان، کرمانشاه، مرکزی، قم، همدان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،  اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین و گیلان بارش باران  و در ارتفاعات بارش برف و جمعه در استان‌های، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، فارس و بوشهر بارش باران و وزش باد رخ می‌دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هواشناسی، وظیفه با توجه به بارش باران همراه با رگبار و  رعدوبرق در روز پنجشنبه در استان‌های بوشهر و شمال خلیج فارس، خوزستان،  ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کرمانشاه، نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها، افزایش حجم آب رودخانه ها  یا سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد. 

به گفته مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از اواخر وقت امروز تا اواخر وقت جمعه در مسیرهای کوهستانی استان‌های واقع در شمال غرب ، غرب  تا جنوب غرب کشور در دامنه های زاگرس و از فردا تا اوایل شنبه در ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز بارش برف و بر این اساس اختلال در ترافیک جاده ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید