Iranian Agriculture News Agency

رئیس جمهوری چهار طرح آبخیزداری را افتتاح می‌کند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: اجرای طرح آبخیزداری در 15 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان سمنان با اعتبار هزینه شده بالغ بر 146 میلیارد ریال از جمله طرح های آماده بهره برداری همزمان با سفر رئیس جمهوری است.

رئیس جمهوری چهار طرح آبخیزداری را افتتاح می‌کند

به گزارش ایانا، علی نقی حیدریان گفت: همزمان با سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری و محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی یک طرح آبخیزداری با تامین اعتبار در حدود 50 میلیارد ریال در استان سمنان کلنگ زنی می شود.این طرح آبخیزداری در وسعت هشت هزار هکتار در چهار حوزه آبخیز شهرستان های شاهرود و میامی کلنگ زنی می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار داشت: طرح های آبخیزداری در سراسر استان سمنان و در 10 حوزه آبخیز اجرایی شده و اکنون با سفر رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد.

حیدریان با بیان این که کشت گیاه باریجه از طرح های مصوب سفرهای قبلی رئیس جمهوری از دیگر طرح های آماده بهره برداری است، ابراز داشت: کشت گیاه باریجه در 10 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان سمنان اجرایی شده است.کشت باریجه در مراتع با هدف بازسازی، احیا و توسعه در این استان در دستور کار قرار گرفته و سازگاری این گونه با طبیعت، حفظ گونه های گیاهی در حال انقراض و داشتن بالاترین صرفه اقتصادی از شاخص های انتخاب باریجه برای کشت است.

حیدریان، اجرای طرح حدنگاری از دیگر طرح های آماده بهره برداری با حضور رئیس جمهوری عنوان کرد و یادآور شد: در 148 هزار هکتار از اراضی ملی استان سمنان طرح حدنگاری اجرایی و سند صادر شده است. اجرای عملیات حدنگاری و صدور اسناد تک برگی اراضی ملی موجب تثبیت و اعمال حاکمیت بر اراضی ملی و گردآوری آمار دقیق شده و سپس می توان بر اساس این آمار برای اراضی ملی در قالب آمایش سرزمین برنامه ریزی کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: برای تهیه سند و اجرای طرح حدنگاری در اراضی ملی سراسر این استان 13 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

براساس این گزارش، عرصه منابع طبیعی استان سمنان 9 میلیون و 700 هزار هکتار وسعت دارد که شامل پنج میلیون و 200 هکتار بیابان، سه میلیون و 700 هزار هکتار مرتع و 352 هزار هکتار جنگل است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید