Iranian Agriculture News Agency

استاندار کرمانشاه:

بانک‌ها سختگیری برای ارایه تسهیلات اشتغال را کم کنند

استاندار کرمانشاه گفت: بانک‌ها تسهیلات اشتغالزایی را با کمترین سخت‌گیری و در کوتاهترین زمان پرداخت کنند.

بانک‌ها سختگیری برای ارایه تسهیلات اشتغال را کم کنند

به گزارش ایانا، بیست و هشتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه صبح امروز به ریاست استاندار با دستور کار طرح آخرین بخشنامه های معاونت توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، توضیح جزئیات سند اشتغال شهرستان‌ها و ابلاغ آنها و ارائه آخرین وضعیت اشتغال استان و عملکرد تسهیلات پرداختی برگزار شد.

هوشنگ بازوند در این جلسه اظهار داشت: باید تسهیلات اشتغالزایی به سرعت در اختیار بانک‌ها قرار گیرد و بانک‌ها هم با کمترین سخت‌گیری و در کوتاهترین زمان ممکن این تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنند.

او با انتقاد از عدم پرداخت به موقع تسهیلات از سوی بانک توسعه تعاون، گفت: وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی خود بر پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان تاکید می‌کند و از سوی دیگر بانکی که متعلق به این وزاتخانه است خود در پرداخت تسهیلات تعلل دارد.

استاندار کرمانشاه افزود:  پرداخت تسهیلات کاغذی از سوی بانک‌ها نه برای استان و نه برای اشتغال مفید نیست و دردی را از این موضوع دوا نمی‌کند.

وی همچنین تصریح کرد: مدیران باید پاسخگوی یکدیگر باشند و در شهرستان‌ها هم فرماندار نماینده است و باید پاسخگوی مردم باشد و کسی حق ندارد مسائلی که مربوط به فرماندار است که آن هم مسائل مردم است، پشت گوش بیندازد.

هدایت حاتمی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه هم در این جلسه اظهار داشت: بانک ها تعهد کرده اند که پرداخت تسهیلات نهادهای حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید تا پایان آذرماه انجام شود.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت ارز، آنچه که در ابتدای سال بوده اکنون افزایش یافته است وباید تا پایان اذرماه این پرداخت‌ها صورت گیرد.

حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه هم بیان کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری برای شهرستان‌های زلزله‌زده در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات با اشتغالزایی بیش از یازده هزار نفر توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

 


 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید