Iranian Agriculture News Agency

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان:

درآمدهای گردشگری در زیرساخت‌های روستایی خرج می‌شود

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: برای حمایت از صنعت گردشگری استان، آیین نامه حقوقی قضایی در این باره در حال تدوین و تکمیل است.

درآمدهای گردشگری در زیرساخت‌های روستایی خرج می‌شود

 

به گزارش ایانا، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بیان کرد: دادگستری سیستان و بلوچستان از فعالان عرصه گردشگری حمایت حقوقی می کند. هدف از تهیه این آیین نامه، بهره گیری قوه قضاییه  از تمامی ظرفیت‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است‌. صنعت گردشگری یکی از صنایع بسیار مهم و تاثیرگذار در هر کشوری محسوب می شود، می‌تواند درآمدزا باشد و توسعه و پیشرفت را به ارمغان آورد.

به گفته او، در کشور موضوع صنعت گردشگری بسیار اهمیت دارد و  از ابعاد مختلف می توان به آن پرداخت، گردشگری می تواند از وقوع جرم پیشگیری کند و قوه قضاییه از این ظرفیت به خوبی استفاده می کند. هرچه  صنعت گردشگری ارتقا یابد امنیت و توسعه در منطقه بیشتر می شود، استان از امنیت بسیار خوبی برخوردار است که سبب جذب گردشگران شده است.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه افزود: حوزه گردشگری در استان دارای  ظرفیت ها و توانمندی های بالایی است که می تواند زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی باشد. با کاهش یافتن هزینه های گردشگران و فراهم کردن تسهیلات به وسیله دولت می توان زیرساخت های لازم را در استان ایجاد و گردشکران را به حضور در این منطقه ترغیب کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم گفت: استان جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که ابزاری برای رهایی از فقر و محرومیت به ویژه مناطق روستایی است، گردشگری می تواند سبب درآمدزایی و رشد اقتصادی در استان شود. شرایط ویژه استان و داشتن مرز آبی از طریق اقیانوس هند می تواند سبب توسعه گردشگری دریایی شود. ضروری است برای توسعه گردشگری در استان از همه ظرفیت های طبیعی و تاریخی با ایجاد زیرساخت های مناسب و حمایت های حقوقی و قضایی استفاده کرد.

او با بیان این که توسعه حمل و نقل ریلی و کم شدن هزینه ها یکی از  مهم‌ترین راه های خارج شدن از بن بست گردشکری است ادامه داد: با توجه به بالا بودن هزینه های سفر به استان می طلبد برای افزایش سفر به این منطقه یارانه هایی پیش بینی شود تا همه علاقه مندان بتواند از این جاذبه ها دیدن کنند. برای حمایت از ظرفیت سازی در صنعت گردشگری استان، کمیته هایی از ادارات و سازمان‌های مربوطه تشکیل شده است .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید