Iranian Agriculture News Agency

هشدار نماینده ثلاث باباجانی:

شرایط مراکز آموزشی مناطق زلزله‌زده خطرناک است

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی از تَرک برداشتن دیوار ۴ مدرسه در ثلاث باباجانی خبر داد و گفت: تنها دانشگاه این شهرستان در زلزله سال گذشته ۱۰۰ درصد تخریب شد.

شرایط مراکز آموزشی مناطق زلزله‌زده خطرناک است

شهاب نادری درباره وضعیت مدارس استان کرمانشاه پس از زلزله یکشنبه، گفت: 4 مدرسه در ثلاث باباجانی تَرک برداشته‌اند که طی چند روز آینده تعمیر خواهند شد؛ مراکز آموزشی این شهرستان به دلیل 7 هزار پس لرزه‌ای که از سال گذشته داشته در شرایط نامناسبی به سر می‌برند به همین دلیل بسیاری از کلاس‌ها در کانکس برگزار می‌شود.

 

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت دانشگاه‌های ثلاث باباجانی، افزود: تنها دانشگاه این شهرستان در زلزله سال گذشته  100 درصد تخریب شد و در حال حاضر کلاس‌های این دانشگاه در کانکس برگزار می‌شود؛ دانشگاه پاوه نیز آسیب‌های بسیاری دیده است.

وی با بیان اینکه در زلزله سال گذشته دیوارهای دانشگاه جوانرود نیز ترک‌هایی برداشت اما قابل استفاده است، ادامه داد: پس از سرکشی‌های استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه مدارس شهرستان‌های ثلاث باباجانی به دلیل امنیت جانی دانش‌آموزان تعطیل شد از آنجا که برخی از مدارس ترک‌هایی برداشته‌اند ممکن است حضور دانش‌آموزان در این مدارس خطراتی برای آنها داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: شهرستان‌های قصرشیرین، روانسر، سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی در طول یک سال گذشته پس لرزه‌های بسیاری را به خود دیده‌اند این وضعیت شرایط روحی و روانی سختی برای مردم به ویژه دانش‌آموزان ایجاد کرده که مسلما در وضعیت تحصیلی آنها موثر است.

ادامه تحصیل دانش‌آموزان در کانکس‌ها رغبت و انگیزه آنان را از بین خواهد برد این در حالی است که بسیاری از دانش‌آموزان کرمانشاه در مسابقات بین‌المللی افتخارات ارزشمندی کسب کرده‌اند

وی با بیان اینکه مسئولان باید برای ساماندهی مناطق زلزله زده کرمانشاه تمام تلاش خود را به کار برند، عنوان کرد: بسیاری از بناها به دلیل زلزله سال گذشته و پس لرزه‌ها آسیب‌های بسیاری دیده‌اند که زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه نیز به این مشکلات دامن زده است.

نادری با اشاره به زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته و آسیب‌های بسیاری که برای مراکز آموشی ایجاد کرده است، اظهار کرد: متاسفانه تداوم زلزله‌ها در مناطق زلزله‌زده بازسازی مدارس را ناکام گذاشت به همین دلیل سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کانکس‌هایی برای برگزاری کلاس‌های درس در نظر گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ساخت مدارس ثلاث باباجانی به تلاش و عزم جدی نیاز دارد درغیر این صورت ادامه تحصیل دانش‌آموزان در کانکس‌ها رغبت و انگیزه آنان را از بین خواهد برد این در حالی است که بسیاری از دانش‌آموزان کرمانشاه در مسابقات بین‌المللی افتخارات ارزشمندی کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تداوم زلزله‌ها در کرمانشاه نشاندهنده اهمیت ساخت مدارس استاندارد است، اذعان کرد: تحصیل دانش‌آموزان به ذغدغه جدیدی برای مردم زلزله‌زده تبدیل شده است از یک سو نبود مدارس در ثلاث باباجانی و از سوی دیگر استاندارد نبودن مدارس باقی مانده باعث کوچ مردم به شهرستان‌های همجوار شده است.

نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمعیت دانش‌آموزان مناطق زلزده زده بسیار است، تاکید کرد:  وضعیت تحصیل دانش‌آموزان ثلاث باباجانی نابسامان است و این آشوب باعث ترک‌تحصیل بیشتر دانش‌آموزان  شده نیاز است با جدیت به وضعیت آنها رسیدگی شود./

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید