Iranian Agriculture News Agency

فرماندار شاهرود اعلام کرد:

تامین آب شیرین با آبخیزداری در جنگل ابر

فرماندار شاهرود ضمن بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری با در نظر گرفتن اعتبارات لازم در شهرستان پیگیری می‌شود، گفت: پروژه آبخیزداری جنگل ابر شاهرود در کنترل هرزآب موثر است.

تامین آب شیرین با آبخیزداری در جنگل ابر

به گزارش ایانا، محمد کرم محمدی در بازدید از سنگ ملات منطقه کردرود جنگل ابر شاهرود ضمن بیان اینکه پروژه‌های آبخیزداری در کنترل هرزآب موثر است، ابراز داشت: اجرای این قبیل طرح‌های آبخیزداری، نقش بسیار مهمی در حفاظت خاک، کنترل سرعت و خسارات ناشی از سیلاب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، چاه‌ها و قنوات موجود در منطقه دارد.

وی ضمن بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری با در نظر گرفتن اعتبارات لازم در شهرستان پیگیری می‌شود، اضافه کرد: عملیات آبخیزداری در تامین منابع آب شیرین برای مردم شهرها و روستاها، تنظیم جریان منابع آبی و کیفیت آب‌وخاک اثرگذار خواهد بود بنابراین این طرح‌ها می‌بایست با جدیت بیشتری انجام شود.

فرماندار شاهرود برضرورت ارائه آموزش به مردم در خصوص مشارکت در طرح‌های آبخیزداری تاکید کرد و ابراز داشت: انتظار می‌رود منابع طبیعی شاهرود در خصوص ارائه آموزش‌های صحیح به مردم گام‌های ارزشمند بردارد زیرا اجرای طرح‌های آبخیزداری می‌توان با کنترل، مهار و بهره‌وری از سیلاب‌ها اثر پدیده‌هایی نظیر خشکسالی را به شدت کاهش و از خسارات سیلاب جلوگیری می‌کند.

رئیس منابع طبیعی شاهرود هم از اتمام دو پروژه سنگ ملات کردرود جنگل ابر این شهرستان از محل توسعه صندوق ملی خبر داد و ابراز داشت: این طرح‌ها به کنترل سیلاب و افزایش بهره‌وری آب کمک می‌کند.

محمدرضا کشاورزیان تصریح کرد: این پروژه‌ها با حجم آبگیری ۴۰۰ هزار مترمکعب مهر ۹۷ آغاز و امروز خاتمه یافت و با توجه به اهمیت مباحث آبخیزداری احداث سنگ ملات قطری نیز در دستور کار است.

او بابیان اینکه حجم عملیات این پروژه پنج هزار مترمکعب است، اضافه کرد: این دو بند با ارتفاع چهار متر و هشت متر ساخته‌شده است و پیش‌بینی می‌شود این پروژه‌ها بتواند به مهار سیلاب و افزایش بهره‌وری و نفوذپذیری آب در خاک کمک کند.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید