Iranian Agriculture News Agency

سازمان هواشناسی هشدار داد:

کاهش کیفیت هوا در تهران و شهرهای صنعتی

در روزهای پایانی آبان ماه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کیفیت هوا کاهش می‌یابد و در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز نیز ارتفاع به یک و نیم تا دو متر برسد.

کاهش کیفیت هوا در تهران و شهرهای صنعتی

به گزارش ایانا، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان،  از امروز در برخی نقاط استان‌های هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان و برخی نقاط استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات خراسان رضوی بارش برف رخ خواهد داد.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، سه‌شنبه نواحی مرکزی و شرقی خلیج‌فارس و تنگه هرمز و روز چهارشنبه شرق خلیج‌فارس و  تنگه هرمز را مواج اعلام کرد و گفت: ارتفاع موج را در این نواحی بین یک و نیم تا دو متر پیش بینی کرد. در مدت یاد شده احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک بعمل آید و از شنا در سواحل و بکارگیری قایق‌های تفریحی و سبک پرهیز شود.

به گفته او، از امروز در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران، قزوین، کرج، اراک، قم و اصفهان با افزایش غلظت آلاینده‌‌های جوی و کاهش کیفیت هوا مواجه می شویم.

وظیفه در خاتمه از ورود یک سامانه بارشی فعال خبر داد و گفت: این سامانه روز پنجشنبه از سمت شمال غرب وارد کشور شده و در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی و از اواخر وقت در دامنه‌های البرز مرکزی بارش باران، وزش باد برخی نقاط رعد و برق و در ارتفاعات و نقاط سردسیر این مناطق بارش برف را به دنبال دارد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید