Iranian Agriculture News Agency

قائم مقام سازمان امور عشایر اعلام کرد:

1میلیون و 100هزار تومان؛ میانگین درآمد ماهیانه عشایر

قائم مقام سازمان امور عشایر گفت: در حال حاضر میانگین درآمد عشایر یک میلیون و 100 هزار تومان در ماه است و تمام تلاش ما این است که تا پایان برنامه ششم این مبلغ حداقل دو برابر افزایش یابد و به دو میلیون و 200 هزار تومان برسد.

1میلیون و 100هزار تومان؛ میانگین درآمد ماهیانه عشایر

به گزارش ایانا، علایی‌مقدم در همایش همبستگی و اتحاد طوایف و ایلات عشایر استان فارس در جمع خبرنگاران بیان کرد و گفت: در سال‌های گذشته کشور به دو گروه هدف شهری و روستایی تقسیم بندی می‌شد و در متن قوانین خبری از عشایر نبود.

وی با تاکید بر اینکه برای حمایت از جوامع باید دو ابراز قانون و عتبارات را تقویت کرد، افزود: در طول برنامه اول تا پنجم توسعه کشور هیچ نامی از عشایر نبود اما برنامه ششم تلاش شد تا جامعه عشایری به عنوان سومین جامعه اجتماعی کشور مطرح شوند.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر با بیان اینکه تلاش کردیم تا فراکسیون عشایری در مجلس تقویت شود، گفت: امروز 169 نفر از نماینده گان مجلس عضو فراکسیون عشایری مجلس هستند که این امر باعث شده تا هر طرح در مجلس با رویکرد مثبت بررسی شود.

علائی‌مقدم افزود: کار بسیار دشواری بود که جامعه عشایری را به عنوان گروه سوم هدف اجتماعی در قانون و سند معتبری مثل برنامه پنج ساله بگنجانیم تا این جامعه نیز از ظرفیت‌های قانونی این سند معتبر منتفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت عشایر یک میلیون و 200 هزار نفر است که تنها 1.8 درصد جمعیت کشور را شامل می‌شوند اما همین جمعیت نقش بسیار مهمی در اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم‌ها دارند.

قائم مقام سازمان امور عشایر با اشاره طرح‌های هفت‌گانه سازمان امور عشایر برای ایجاد و تنوع اشتغال و افزایش درآمد عشایر، اظهارکرد: طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در مناطق عشایری تا سر سفره مصرف کننده یکی از  این طرح‌ها است که در استان‌های کشور در حال انجام است.

علائی‌مقدم افزود: طرح کشت گیاهان داروئی، طرح بوم گردی و گردشگری عشایر، راه‌اندازی شرکت‌های فنی مهندسی دانش بنیان توسط فرزندان عشایر، طرح توسعه زراعت و باغداری در مناطق عشایری از دیگر طرح‌ها و برنامه‌هایی است که برای افزایش درآمد و تنوع بخشی به مشاغل عشایری در دست اجرا است.

قائم مقام سازمان امور عشایر با اشاره به اختصاص سهمی از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به جامعه عشایری، یادآور شد: در برنامه پنجم توسعه70 درصد شهرها و 30 درصد نیز روستاها از مالیات بر ارزش افزوده بهره‌مند می‌شدند که عشایر سهمی نداشتند اما در قانون برنامه ششم برای عشایر نیز سهمی از این محل برای عشایر در نظر گرفته شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید